هاست پرسرعت
فناوری

آمازون و متا: ترس از هوش مصنوعی اغراق‌آمیز است

آمازون و متا: ترس از هوش مصنوعی اغراق‌آمیز است

مدیران آمازون و متا می‌گویند برخی از نگرانی‌ها در مورد هوش مصنوعی اغراق آمیز است و قوانین جدید هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مانع نوآوری می‌شود.

به گزارش gsxr، این امر پس از آن اتفاق افتاد که اتحادیه اروپا در حالی که رهبران فناوری در پاریس برای کنفرانس سالانه “VivaTech” گرد هم آمدند، چراغ سبز نهایی را به قانون هوش مصنوعی داد. 

این قانون که اولین در نوع خود است، آماده است تا نحوه استفاده شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها در اروپا از هوش مصنوعی را از تصمیم‌های مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا پلیس، تغییر دهد. 

این قانون ممنوعیت کاملی را برای استفاده از فناوری به شیوه‌هایی اعمال می‌کند که برخی شرکت‌ها آن را غیرقابل قبول می‌دانند، و مقررات اروپایی نیز تعهدات جدیدی را برای شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی ایجاد می‌کند و شفافیت بیشتری را در مورد استفاده‌هایی از هوش مصنوعی مانند آموزش و اشتغال، که پرخطر تلقی می‌شوند، می‌طلبد.

 

آمازون و متا: ترس از هوش مصنوعی اغراق‌آمیز است

نظرات مدیران غول‌های فناوری

از نظر رئیس هوش مصنوعی متا، Yann LeCun، سوال بزرگ در مورد قانون جدید این است که آیا تحقیق و توسعه هوش مصنوعی اصلاً باید تنظیم شود؟

Yann LeCun، که به عنوان یکی از پدرخوانده‌های هوش مصنوعی نیز شناخته می‌شود، با نظریه جدیدی که می‌گوید هوش مصنوعی به زودی از هوش انسانی پیشی بگیرد موافق نیست. 

اما در مورد ایلان ماسک، او می‌گوید که در آینده هوش مصنوعی تمام مشاغل انسان‌ها را به دست می‌گیرد.

به گزارش gsxr، وی با بیان اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی ممکن است در آینده هوشمندتر شوند، اما پس از آن با پادمان‌های مناسب طراحی می‌شوند، خاطرنشان کرد: تلاش برای کشف چگونگی ایمن‌سازی سیستم‌های هوش مصنوعی فوق‌هوشمند در آینده، شبیه به این سوال است که در سال 1925، چگونه حمل و نقل جت را ایمن کنیم؟ (در آن زمان حمل و نقل جت هنوز اختراع نشده بود.)

ورنر ووگلز، مدیر ارشد فناوری آمازون نیز گفت که تنظیم قوانین هوش مصنوعی می‌تواند مانع جدی برای نوآوری در برخی زمینه‌ها شود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا