هاست پرسرعت
خودرو

لاماری ایما فول آپشن و هیبرید ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

لاماری ایما فول آپشن و هیبرید ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

امروز در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ از لاماری ایما هیبریدی رونمایی شد. نسخه‌های جدید از دانگ فنگ T5 مونتاژ آرین موتور برای سال ۱۴۰۲ از نظر امکانات و عملکرد فنی با مدل اصلی، تفاوت دارند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰،  لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت. سبک طراحی خاص و توانایی فنی قابل قبول، شهرت این کراس‌اور چینی را افزایش داد. لاماری ایما باوجود قیمت نسبتا گران، هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژ ایران در بازار است.

دانگ فنگ T5 یا  FMC T5 توسط فردا موتور در ایران مونتاژ می‌شود و فورتنینگ T5 EVO دانگ فنگ با نام تجاری لاماری ایما به بازار کشورمان رسیده است. آرین موتور، پس از سال‌ها وارات خودروهای متیسوبیشی و DS، حالا عرضه‌کننده لاماری ایما محسوب می‌شود.

 

موفقیت لاماری ایما با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ در بازار ایران، دلیل خوبی برای شرکت واردکننده است تا نسخه‌های برقی و هیبریدی را به سبد خود اضافه کند. این خودروها در کشور چین نیز، امکانات متنوع و ظاهر متفاوت دارند.

طراحی ظاهری لاماری ایما هیبرید و برقی

در نمای بیرونی لاماری هیبرید، سپر و جلوپنجره متفاوت با نسخه‌ی تمام بنزینی دیده می‌شود. همچنین قطعه‌ای باریک با ظاهر کروم براق، در امتداد چراغ جلو تا پایین سپر کشیده است تا لاماری ایما هیبرید، تفاوتی چشمگیر با دیگر مدل‌ها داشته باشد.

لاماری هیبرید نمای اصلی

 

در پشت، حفره‌های کوچک با حجم‌دهی بدنه، زیر چراغ‌ها عقب اضافه شده‌اند. طراحی سپرها و ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی نیز متفاوت از نسخه‌ی بنزینی لاماری ایما است. از نمای جانبی، تفاوت خاصی بین این خودروها با یکدیگر دیده نمی‌شود.

لاماری هیبرید نمای پشت

لاماری ایما برقی، شانس کمی برای ورود به ایران دارد و از نظر اقتصادی باتوجه به قیمت بالای این خودرو و ارزانی بنزین، توجیح تجاری ندارد. این مدل، در نمای روبرو طراحی بسیار متفاوت از برادران بنزینی و هیبریدی ارائه می‌کند؛ اما از پشت و دید جانبی، مشابه است.

طراحی داخلی لاماری ایما هیبرید و برقی

باتوجه به تصاویر منتشر شده از لاماری هیبرید، ظاهرا فضای کابین و امکانات آن تفاوتی با نسخه‌ی بنزینی ندارد. نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ، فرمان چرم D شکل مدرن، پمل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ و سقف پانوراما در تمام مدل‌های نصب می‌شود.

کابین لاماری ایما

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید و برقی

ایما در مدل تمام بنزینی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر دارد. بالاترین گشتاور از ۱۵۰۰ دور بردقیقه تولید می‌شود و زمان‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹/۵ ثانیه فراهم می‌کند. این کراس‌اور با وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم، مجهز به گیربکس اتوماتیک دبل کلاچ ۷ سرعته است. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۶/۵ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده و نهایت سرعت، ۱۶۰ کیلومتر برساعت برآورد می‌شود.

لاماری هیبریدلاماری ایما هیبرید، از یک موتور برقی اضافی روی پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند. این خودرو نیز، دیفرانسیل جلو است اما ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ایما هیبرید نسبت به لاماری بنزینی، قدرت کمتر و گشتاور بیشتر دارد. به همین دلیل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلوتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

لاماری هیبرید صندلی

لاماری ایما برقی با موتور الکتریکی ساخت BYD تولید شده است. این خودرو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور، تک موتوره دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با لاماری ایما EV، هشت ثانیه اعلام شده همراه باتری ۸۵/۹ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۶۳۰ کیلومتر دارد. این خودرو با ظرفیت باتری ۵۷/۸ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۴۳۰ کیلومتر نیز تولید می‌شود.

امکانات لاماری ایما فول آپشن، هیبریدی و برقی

ظاهرا برای علاقه‌مندان خرید مدل گران‌تر در ایران، به‌زودی نسخه‌ی فول‌آپشن به سبد آرین موتور اضافه می‌شود. تجهیزات این خودرو هنوز مشخص نیست اما ظاهرا در بحث ایمنی، برتری مهمی نسبت به لاماری معمولی خواهد داشت. تعداد ۶ کیسه هوا، هشدار نقطه کور، ترمز خودکار، سیستم حفظ خودرو بین خطوط و کمک راننده‌ی پیشرفته (ADAS)، احتمالا آپشن‌های لاماری ایما فول آپشن خواهند بود.

لاماری ایما داشبورد

لاماری ایما موجود در بازار ایران، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند،  ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش، مدیریت پایداری، ترمز کمکی، حف خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغ‌های LED ، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، دو کیسه هوا،  سانروف و سیستم صوتی مجهز به ناوبری فارسی است.

قیمت لاماری ایما فول آپشن، هیبرید و برقی

دانگ فنگ  EVO T5 در کلاس خودروهای چینی، یک مدل پیشرفته با طراحی مدرن و مجهز به فناوری‌هایی نزدیک به مدل‌های روز دنیا است. مدل بنزینی این کرا‌س‌اور در بازار خارج از کشور سازنده مثل روسیه، آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار دارد و همراه امکانات کامل به قیمت ۲۱ هزار دلار فروخته می‌‌شود.

لاماری هیبرید نمای چراغ

فورتنینگ  T5 HEVساخت دانگ فنگ که در ایران، لاماری هیبرید نام خواهد داشت، آستانه قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار دلاری دارد. این خودرو برای بازار چین، امکانات بیشتر نسبت به لاماری تمام بنزینی، ارائه می‌کند. باتوجه به اینکه لاماری بنزینی در ایران، هم‌اکنون ۱/۷ میلیارد تومان قیمت دارد، هزینه خرید ۲ میلیارد تومان برای مدل هیبریدی، قابل انتظار است.
نسخه‌ی برقی از شاسی‌بلند دانگ فنگ، برای مدل پایه (توان پیمایش ۴۳۰ کیلومتر) مخصوص بازار چین، ۲۱ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و درکمال تعجب، چندان گران‌تر از نسخه‌ی هیبریدی نیست. مدل تمام الکتریکی، با آپشن‌های کامل و باتری  ۸۵/۹ کیلووات ساعت (توان پیمایش ۶۳۰ کیلومتر) به قیمت ۲۴ هزار دلار فروخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا