نسل جدید نیسان مورانو این شکلی است
نسل جدید نیسان مورانو این شکلی است
کراساوور لوکس نیسان، بهزودی چهره عوض میکند. پس از افشای تصاویر جاسوسی از نسل جدید مورانو، اکنون رندرهای نزدیک به واقعیت این خودرو را منتشر شدهاند.
نسل فعلی مورانو در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از آن تنها در ایالات متحده به فروش رسیده که نشان میدهد یکی از بازیگران قابل اعتنا در این کلاس بوده است. اما دنیای به سرعت در حال رشد و تحول SUVهای لوکس باعث شده تا این خودرو خیلی زود از مد بیفتد و از رقبا عقب بماند. حتی فیس لیفت مورانو هم بسیار دیر معرفی شد. نهایتاً اوایل این ماه عکسهای جاسوسی نسل جدید مورانو هم منتشر شد؛ بنابراین الان وقت آن است که طراحانی مثل Kulesa روسی رندرهای نزدیک به نسخه نهایی را به ما نشان دهند.
جلوپنجره از فرم جدید V-Motion عریضتر به نظر میرسد و عمق مدلهای فعلی را ندارد و برخی عناصر روشنایی هم به داخل جلوپنجره منتقل میشوند. چراغها نیز کوچکتر شده و با یک نوار باریک نورانی به یکدیگر متصل میشوند. در مجموع نمای جلو، کاملاً حال و هوای طراحی نیسان آریا را دارد اما کمی پیچیدهتر و شلوغتر شده تا برداشتی از یک خودروی گرانتر را منتقل کند.
در پروفایل جانبی هنوز امضای نسل فعلی را میبینیم که روی ستون C پیاده شده است. پیچخوردگی این بخش در عکسهای جاسوسی هم بهوضوح آشکار است. برجستگی و قوز خط شانه، و پفکردگی گلگیرها باعث میشود تا چهرهای تنومند از این خودرو دیده شود. سقف با شیب بسیار خوبی تا شیشه عقب کشیده میشود. در بخش پشتی هم ساختار درب ساده پشتی در هماهنگی با سپر جدید و چراغهای متصل و نسبتاً باریک LED قرار دارند. ارتفاع قرارگیری پنجره عقب باعث میشود تا دید به پشت از آینه وسط احتمالاً به صفر برسد اما فرم آیرودینامیک، کوپه مانند و اسپرتی به خودرو داده که جذاب است.
مورانو یک تفاوت بزرگ با آریا دارد و آن اینکه از نوع الکتریکی نیست. درحالیکه چهره نیسان مورانوی جدید، کاملاً دستخوش تغییر میشود، احتمالاً در زیر پوسته آن همان زیربندی و پلتفرم فعلی D نیسان حفظ خواهد شد. این یعنی موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل فعلی همچنان نقش اساسی خود را ایفا میکند و با کمک یک گیربکس ۹ سرعته خودکار نیرو را به هر چهار چرخ منتقل مینماید. احتمالاً مدلهای هیبریدی مورانو هم معرفی شوند.
تا زمان معرفی نسل جدید مورانو یعنی سال ۲۰۲۴ میتوان همچنان نسل فعلی را خریداری کرد. البته تریم S پایه مورانو بازنشسته شده و تریم SV بهعنوان مدل پایه جدید به در پیکرهبندی دیفرانسیل جلو با قیمت ۳۹ هزار دلار در دسترس است.