هاست پرسرعت
خودرو

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

سدان جدید ID.7 به‌عنوان پرچم‌دار خانواده ID، مدلی پیشرفته و بزرگ‌تر از پاسات است که حداکثر برد آن با باطری ۸۶ کیلووات ساعتی به ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

حرکت الکتریکی فولکس‌واگن با رونمایی از سدان ID.7 در چین، اروپا و ایالات‌متحده جهشی بزرگ به سمت جلو داشته است. معرفی هم‌زمان این خودرو در سه قاره نشان از اهمیت بالای آن دارد. ID.7 که پرچم‌دار خانوادهٔ ID محسوب می‌شود، یک سدان لیفت‌بک پنج‌در است و در ظاهر با چراغ‌های جلوی باریکی که توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند دنباله‌روی دیگر اعضای این خانواده است. طراحان فولکس‌واگن در این خودرو به آیرودینامیک بسیار توجه داشته و توانسته‌اند ضریب درگ را به ۰.۲۳ برسانند که مشابه تسلا مدل ۳ است.

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

دستگیره‌های در کوچک و طراحی آیرودینامیک رینگ‌ها در این مهم نقش داشته‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های نمای جانبی ID.7 هم نوار تزئینی آلومینیومی بالای پنجره‌ها است. نمای عقب خودرو ممکن است هیجان زیادی نداشته باشد اما طراحان در اینجا یک نوار LED را تعبیه کرده‌اند که فقط هنگام ترمز گرفتن به رنگ قرمز درمی‌آید و در حالت عادی سفید است. این سدان جدید الکتریکی ۴,۹۶۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۲ میلی‌متر عرض و ۱,۵۳۸ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن ۲,۹۶۶ میلی‌متر است. این یعنی با سدانی بزرگ‌تر از پاسات طرف هستیم.

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

ID.7 در داخل فضایی بسیار ساده و مینیمال دارد. در اینجا بجای یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ یک نمایشگر کوچک مقابل راننده تعبیه شده که اطلاعات مهم مثل هشدارها و سرعت را به نمایش درمی‌آورد. البته یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده هم به‌صورت استاندارد این نمایشگر را همراهی می‌کند که اطلاعات بیشتری مثل نقشه را نشان می‌دهد. در میانهٔ داشبورد خودرو یک نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که تقریباً همه‌چیز را کنترل می‌کند. این نمایشگر از رابط گرافیکی و ناوبری کاملاً جدیدی بهره می‌برد.

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

دستیار صوتی برای کنترل بسیاری از تنظیمات خودرو، سقف پانورامای سفارشی که با فشردن یک دکمه از حالت شفاف به مات تبدیل می‌شود، ترکیبی زیبا از چرم و متریال باکیفیت، تریم فلزی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی ID.7 هستند. فولکس‌واگن همچنین برای این خودرو صندلی‌های جلوی پیشرفته‌ای را تدارک دیده که از تنظیم برقی ۱۴ جهته برخوردار بوده و برای فعال کردن گرم‌کن یا سردکن از سنسورهای دما و رطوبت استفاده می‌کنند. علاوه بر این، صندلی‌های ارگوکامفورت هم قابل سفارش هستند که با ۱۰ بالشتک در پشتی خود، ماساژ نقطه‌ای را فراهم می‌کنند.

ID.7 که روی پلت‌فرم MEB ساخته شد است، با دو پکیج باطری مختلف عرضه می‌شود. مدل پایه که ID.7 Pro نام دارد، از باطری ۷۷ کیلووات ساعتی و قابلیت شارژ سریع ۱۷۰ کیلوواتی بهره می‌برد و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۱۵ کیلومتر را طی کند. مدل دوم با نام ID.7 Pro S به پکیج باطری بزرگ‌تر ۸۶ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا ۷۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. این نسخه همچنین قابلیت شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی دارد. این خودرو از قوای محرکهٔ الکتریکی جدید فولکس‌واگن با نام APP550 بهره می‌برد که شامل یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

یکی از تکنولوژی‌های جالب ID.7 دستیار پارک با حافظه است که می‌تواند تا ۵۰ متر از مانورهایی که برای پارک خودرو استفاده شده را ذخیره کند. سپس وقتی راننده از حالت پارک ذخیره‌شده استفاده کند، خودرو به‌طور خودکار و حتی بدون حضور راننده خود را پارک می‌کند. تحویل ID.7 در چین و اروپا از پاییز آینده آغاز می‌شود و در سال ۲۰۲۴ به آمریکای شمالی خواهد رسید. این خودرو برای بازار اروپا و آمریکا در آلمان تولید خواهد شد.

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد ۷۰۰ کیلومتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا