هاست پرسرعت
بازی

افت قیمت محصولات سری RTX 40 و RX 7000 به زیر نرخ مصوب

افت قیمت محصولات سری RTX 40 و RX 7000 به زیر نرخ مصوب

معمولاً در شرایط عادی خبری از رسیدن قیمت کارت‌های گرافیک به نرخ مصوب MSRP پوشش داده نمی‌شود، اما طی چهار سال اخیر بازار GPU به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. نه‌تنها کارت‌های گرافیک بسیار گران تر از محصولات نسل گذشته خود هستند، بلکه دسترسی به برخی مدل‌ها نیز برای کاربران بسیار دشوار شده است. بااین‌حال، وضعیت بازار در چند ماه گذشته به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرده است. به‌طوری که حالا می‌توان محصولات نسل فعلی را با قیمت‌های مصوب پیدا کرد.

حداقل شرایط برای خریداران آمریکایی محصولات سری GeForce RTX 40 و Radeon RX 7000 به نحوی رقم خورده که بسیاری از مدل‌ها به زیر نرخ MSRP رسیدند. بعد از عرضه مدل غیر Ti کارت گرافیک GeForce RTX 4070 و رسیدن قیمت Radeon RX 7900 XTX به MSRP، حالا پیدا کردن حداقل یک کارت با قیمت پایین‌تر از MSRP در هر دو سری محصولات انویدیا و AMD کار دشواری نیست.

قیمت AMD RX 7900 XT

طبیعتاً بازار آمریکا متفاوت از سایر کشورها بوده و این شرایط در دیگر کشورها به چشم نمی‌خورد. بااین‌حال این می‌تواند نشانه‌ی دیگری از بهبود بازار GPU و احتمال کاهش قیمت این محصولات در آینده باشد.

به‌عنوان مثال کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT که با قیمت ۸۹۹ دلار معرفی شد، یک ماه پیش و بلافاصله از زمان عرضه به زیر ۸۰۰ دلار سقوط کرد. حالا و با عرضه RTX 4070 نیز شرکت ASRock مدل کاستوم Phantom Gaming خود را با قیمت ۷۷۹ دلار به فروش می‌رساند که با ۱۳ درصد تخفیف یا ۱۲۰ دلار ارزان‌تر از آن است.

لاین آپ فعلی محصولات AMD و انویدیا در نسل جدید تنها شامل ۶ کارت گرافیک می‌شوند که شاید RTX 4070 مهم‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مورد از میان آن‌ها باشد که چند روز بعد از عرضه با قیمت مصوب قابل خریداری است. البته اگر قیمت RX 7900 XTX در ماه مارس به قیمت مصوب نمی‌رسید شاید چنین چیزی رقم نمی‌خورد.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا