هاست پرسرعت
خودرو

بهترین شاسی بلندهای سه ردیف صندلی ۲۰۲۳؛ از تویوتا و آئودی تا تسلا و ریویان

بهترین شاسی بلندهای سه ردیف صندلی ۲۰۲۳؛ از تویوتا و آئودی تا تسلا و ریویان

تنوع جالبی از شاسی‌بلندهای پهن پیکر با ۶ یا ۷ صندلی در دنیا وجود دارد. این خودروها برای سفر با خانواده و حمل وسایل، بسیار محبوب هستند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

نه‌تنها مدل‌های بزرگ، بلکه کراس‌اورهای کوچک هم با سه ردیف صندلی تولید می‌شوند. در این مطلب، تلاش کرده‌ایم خودروهای جادار و کاربردی را معرفی کنیم؛ اما لازم است یادآور شویم که نمونه‌های کوچک‌تر، مثل تسلا مدل Y، لندرور دیسکاوری اسپرت، مرسدس بنز GLB و EQB و فولکس واگن تیگوان هم، نسخه‌ی سه ردیفه دارند. همچنین، انواع خودروهای کره‌ای، ژاپنی و خصوصا چینی با ابعاد بزرگ و کابین ۶ یا ۷ صندلی درحال تولید هستند که با هدف خلاصه نویسی و گزینش مشهورترین‌‌ها، معرفی نشده‌اند.

در مطلب پیش رو، خودروهای اندازه متوسط و بزرگ که برای مردم سراسر جهان کاربرد دارند، دیده می‌شوند. مدل‌های پهن پیکر مثل کادیلاک اسکالید و فورد اکسپدیشن و جیپ گرند واگونیر یا حتی مرسدس GLS در مقاله دیگری مقایسه خواهند شد.

در ادامه با هدف بهبود اطلاع‌رسانی، آستانه قیمت خودرو برای بازار امریکا، میانگین مصرف سوخت برحسب لیتر/ صد کیلومتر و امتیاز کارشناسان سایت موتوروان یا کاراند درایور، دیده می‌شود. حجم صندوق عقب نیز در سه حالت (تمام صندلی‌ها فعال، ردیف سوم خوابیده و دو ردیف خوابیده) بر حسب لیتر، نوشته شده است. تمام خودروهای ذیل، سیستم دو دیفرانسیل دارند.

آکورا MDX

قیمت ۵۱ هزار دلار – امتیاز ۹/۱

  مصرف سوخت ۱۰/۵ با حجم صندوق ۴۵۳ و ۱۱۰۴ و ۲۰۲۲ لیتر

زیرمجموعه لوکس هوندا، به‌اندازه لکسوس در بازار جهانی مشهور نیست؛ اما برای علاقه‌مندان خودروهای ژاپنی، محبوبیت دارد.

آکورا MDX 

آکورا MDX جدید، چندان ارزان نیست و همراه پیشرانه ۳/۵ لیتر V6 تنفس طبیعی، هماهنگ با فناوری‌های مدرن به نظر نمی‌رسد. از سویی دیگر، قدرت ۲۹۰ اسب بخار، گشتاور ۳۶۲ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه، سیستم دو دیفرانسیل و انبوهی از امکانات جدید مثل سیستم صوتی ۱۶ اسپیکر، کارآمد هستند. نسخه توربوشارژ با قدرت ۳۵۵ اسب بخار هم وجود دارد.

آئودی Q7

قیمت ۶۰ هزار دلار – امتیاز ۸/۸

 مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۴۰۰ و ۱۰۱۰ و ۱۹۷۰ لیتر

آئودی Q8 با نسخه سه ردیفه تولید نمی‌شود. همچنین با قیمتی حدود ۸۰ هزار دلار، خرید Q7 منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. احتمالا به همین دلیل، Q7 طی سال‌های اخیر، فروش بیشتری نسبت به Q8 داشته است.

آئودی Q7

مدل هیبرید Q7 با موتور ۳ لیتر توربوشارژ، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در زمان ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با قیمت ۶۶ هزار دلار، ارزش خرید بسیار خوب فراهم می‌کند. نسخه ۶۰ هزار دلار، موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۶۰ اسب بخار دارد.

بیوک انکلیو

قیمت ۴۶ هزار دلار – امتیاز ۵/۵

  مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۶۶۸ و ۱۶۳۴ و ۲۷۵۸ لیتر

خودروهای بیوک در چین تولید می‌شوند و از نظر کیفیت فنی، مشابه رقبای آلمانی یا ژاپنی نیستند. ابعاد بزرگ، طراحی جذاب و قیمت مقرون به صرفه، دلایل فروش بسیار خوب بیوک در سال‌های اخیر هستند.

بیوک انکلیو

برای بیوک انکلیو با موتور ۳/۶ لیتر تنفس طبیعی، ۳۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر وجود دارد. این خودرو در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و مجهز به انبوهی از امکانات ایمنی مدرن، در نسخه پایه است.

کادیلاک XT6

قیمت ۵۰ هزار دلار – امتیاز ۷

  مصرف سوخت ۱۰ لیتر – حجم صندوق ۳۵۷ و ۱۲۱۸ و ۲۲۳۰ لیتر

طبیعتا برای خانواده‌های متمول امریکایی، خرید کادیلاک اسکالید ۸۳ هزار دلاری جالب است؛ اما XT6 با ابعاد و قیمت متفاوت، گزینه‌ی منطقی‌تری به نظر می‌رسد.

کادیلاک XT6

مدل پایه، موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر دارد. نسخه ۳/۶ لیتر V6 با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر نیز به قیمت ۶۰ هزار دلار فروخته می‌شود. این خودروها به ترتیب در زمان ۸ و ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسند.

شورولت تراورس

قیمت ۳۵ هزار دلار – امتیاز ۷/۵

 مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۶۵۱ و ۱۶۴۲ و ۲۷۸۰ لیتر

علاوه‌بر تراورس، دیگر محصول بزرگ شورولت (تاهو / سابوربن) با ابعاد بزرگ و قیمت ۵۶ هزار دلاری، وجود دارد. شکی نیست که تراورس، از نظر قیمت و عملکرد و فضای کابین، یکی از بهترین شاسی‌بلندهای امریکا است. این مدل، مشتریان تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت را وسوسه می‌کند.

شورولت تراورس

تراورس با موتور ۳/۶ لیتر، ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در زمان ۷ ثانیه سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه سیستم تک یا دو دیفرانسیل تولید می‌شود.

دوج دورانگو

قیمت ۴۱ هزار دلار – امتیاز ۷

 میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۴۸۷ و ۱۲۲۶ و ۲۴۰۰ لیتر

دورانگو به دلیل سبک طراحی عضلانی، یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای ساخت امریکا است که البته به‌ندرت در دیگر نقاط جهان دیده می‌شود. این خودرو، کوچک‌تر از شورولت تراورس یا بیوک انکلیو است و به همین دلیل در نسخه‌ی سه ردیفه، چندان جادار نیست. دورانگو در رتبه‌بندی بین ۲۰ شاسی بلند اندازه متوسط سایت کار اند درایور، رتبه ۱۹ دارد.

دوج دورانگو

نسخه پایه از دوج دورانگو، موتور ۵/۶ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر دارد. این مدل در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

تویوتا گرند هایلندر

قیمت ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار- امتیاز نامشخص

  مصرف سوخت ۷ لیتر با حجم صندوق ۵۹۱ و ۱۶۷۵ و ۲۷۶۰ لیتر

گرند هایلندر، خودروی جدید تویوتا با ابعادی بزرگ‌تر از هایلندر است که احتمالا با آستانه قیمت ۴۵ هزار دلار، سال ۲۰۲۴ تولید می‌شود.

تویوتا گرند هایلندر

مدل پایه مجهز به موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۶۵ اسب بخار خواهد بود و دو نسخه هیبرید ۲۴۳ و ۳۶۲ اسب بخار نیز تولید خواهند شد. گرند هایلندر مجهز به قوی‌ترین پیشرانه، حدود ۵۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت و در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهد رسید.

ریویان R1S

قیمت ۸۰ هزار دلار – امتیاز ۸/۵

توان پیمایش ۴۲۰ کیلومتر با حجم صندوق ۵۰۰  و ۱۳۲۲ و ۲۵۰۰ لیتر

شاسی‌بلند ریویان در کلاس برقی، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای دنیا است. این مدل قابلیت‌های بسیار خوب برای کاربری روزانه، سفرهای خانوادگی و طبیعت‌گردی آفرود دارد.

ریویان R1S

مدل پایه، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ی گران‌تر با قدرت ۸۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳۱ نیوتن‌متر هم وجود دارد که در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. از نظر هزینه برق در بازار امریکا، مصرف انرژی ریویان R1S معادل ۳/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر است.

تسلا مدل X

قیمت ۱۰۰ هزار دلار – امتیاز ۶/۵

توان پیمایش ۵۸۰ کیلومتر با حجم صندوق ۴۲۴ و ۹۵۷ و ۲۳۱۴ لیتر

شاسی‌بلند پرچمدار تسلا، ابعاد بزرگ و پهن ‌پیکر ندارد اما به لطف خلاقیت در طراحی، گزینه‌ای جالب برای علاقه‌مندان خودروهای سه ردیفه است.

تسلا مدل X

نسخه استاندارد مدل X با قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۵ نیوتن‌متر، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. تسلا X پلد با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار و امکان ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در ۲/۶ ثانیه هم وجود دارد. توان پیمایش تسلا مدل X صد هزار دلاری، حدود ۵۸۰ کیلومتر و معادل هزینه بنزین ۲/۵ لیتر در صد کیلومتر خودروهای احتراقی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا