هاست پرسرعت
خودرو

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

سه برند سطح بالای بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی متعلق به گروه فولکس‌واگن همگی در سال ۲۰۲۲ رکورد فروش و تحویل جدیدی را ثبت کرده‌اند.

با وجود کاهش فروش اکثر خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۲ به خاطر مشکلات مختلف، برندهای سطح بالای گروه فولکس‌واگن یعنی بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی هر سه سال خوبی را پشت سر گذاشته و رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده‌اند. برند بریتانیایی این گروه یک سال فوق‌العادهٔ دیگر را پشت سر گذاشته و در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۱۵,۱۷۴ دستگاه خودرو شده که نسبت به سال ۲۰۲۱ چهار درصد افزایش داشته است. پرفروش‌ترین محصول بنتلی همچنان کراس‌اوور بنتایگا است که شش سال است در بازار حضور دارد. این خودرو ۴۲ درصد از فروش بنتلی را به خود اختصاص داده که نسبت به سهم ۴۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

کانتیننتال کوپه و کانورتیبل نیز دومین محصول پرفروش این شرکت بوده و ۳۰ درصد از کل فروش برند را به خود اختصاص داده است. مابقی فروش بنتلی در سال ۲۰۲۲ هم متعلق به سدان فلاینگ اسپار بوده است. به گفتهٔ بنتلی، نسخهٔ هیبریدی این خودرو ۳۰ درصد از فروش آن را به خود اختصاص داده است. قارهٔ آمریکا همچنان بزرگ‌ترین بازار بنتلی بوده است. فروش این شرکت با کمتر از یک درصد افزایش، در سال ۲۰۲۲ در آمریکا به ۴,۲۲۱ دستگاه رسیده که معادل ۲۸ درصد از کل فروش بنتلی است. پس‌ازاین، منطقهٔ چین، هنگ‌کنگ و ماکائو با فروش ۴,۰۳۳ دستگاهی و سهم ۲۵ درصدی، در رتبهٔ دوم قرار دارد.

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

اروپا با ۱۹ درصد، سومین بازار بزرگ بنتلی بوده و پس‌ازآن آسیا اقیانوسیه با ۱,۶۵۱ دستگاه (۱۳ درصد) و بریتانیا با ۱,۳۲۸ دستگاه (۱۰ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بازارهای هند، افریقا و خاورمیانه اما با ۹۶۸ دستگاه، از کل فروش بنتلی سهم تنها ۶ درصدی داشته‌اند. فروش بنتلی در همهٔ این بازارها نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است به‌گونه‌ای که در منطقهٔ آسیا اقیانوسیه ۲۳ درصد، در چین ۹ درصد، اروپا ۱۱ درصد، بریتانیا ۱۲ درصد و خاورمیانه ۶ درصد رشد فروش را تجربه کرده است. محصولات هیبریدی و مولینر بنتلی در این افزایش فروش نقش پررنگی داشته‌اند.

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

لامبورگینی هم سال ۲۰۲۲ را با ثبت یک رکورد فروش دیگر به پایان رسانده است. طی سال گذشته، این برند ایتالیایی مجموعاً ۹,۲۳۳ دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخته که افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. مثل بنتلی، عنوان پرفروش‌ترین محصول لامبورگینی هم در اختیار کراس‌اوور اوروس با ۵,۳۶۷ دستگاه است که نسبت به سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است. اوراکان با فروش ۳,۱۱۳ دستگاه که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۲۰ درصدی داشته در رتبهٔ دوم قرار دارد و اونتادور که در سپتامبر گذشته تولید آن پایان یافت ۷۵۳ دستگاه فروخته است. انتظار می‌رود جانشین این سوپرکار V12 در ماه‌های آینده معرفی شود.

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

بازهم مثل بنتلی، ایالات‌متحده بزرگ‌ترین بازار لامبورگینی به‌حساب می‌آید. برند ایتالیایی در این کشور ۲,۷۲۱ دستگاه خودرو فروخته که ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. فروش لامبورگینی در منطقهٔ چین، هنگ‌کنگ و ماکائو هم با ۹ درصد افزایش به ۱,۰۱۸ دستگاه رسیده است. آلمان با فروش ۸۰۸ دستگاه و جهشی ۱۴ درصدی، سومین بازار بزرگ لامبورگینی در سال ۲۰۲۲ بوده و بریتانیا و ژاپن هم به ترتیب با ۶۵۰ و ۵۴۶ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این شرکت در سال ۲۰۲۲ تعداد نمایندگی‌های فروش خود در سراسر جهان را از ۱۷۳ به ۱۸۰ افزایش داده است.

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

و نهایتاً به بوگاتی می‌رسیم که موفق‌ترین سال در کل تاریخ خود را تجربه کرده است. این برند فرانسوی در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۸۰ دستگاه خودرو به خریداران خود تحویل داده که بیشترین تعداد تولید و تحویل سالانه در تاریخ شرکت محسوب می‌شود. در حال حاضر، تولید و تحویل تنها ۱۰۰ دستگاه دیگر از کل ۵۰۰ دستگاهی که برای شیرون برنامه‌ریزی شده باقی‌مانده است. ۸۰ خودرویی که بوگاتی طی سال گذشته به خریداران تحویل داده است شامل ۹ دستگاه نهایی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، تمام ۱۰ دستگاه چنتودیچی و تمام سفارشات شیرون و شیرون اسپرت در بازار اروپا می‌شود. حدود یک ماه دیگر نیز بوگاتی مدل تک ساخت شیرون پوفیلی را در پاریس به حراج خواهد گذاشت.

رکوردشکنی فروش بوگاتی، لامبورگینی و بنتلی در سال ۲۰۲۲

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا