هاست پرسرعت
خودرو

عدم تولید تسلا سایبرتراک با توان پیمایش ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر!

عدم تولید تسلا سایبرتراک با توان پیمایش ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر!

ظاهرا نسخه‌ی تولیدی سایبرتراک، شعاع حرکتی ۵۶۰ کیلومتر خواهد داشت و توان پیمایش ۸۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلومتر که سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود، ارائه نخواهد کرد.

حدود چهار سال پس از رونمایی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹، تسلا سرانجام هفتهٔ گذشته رسماً تولید این پیکاپ جنجالی را در گیگافاکتوری تگزاس آغاز کرد. در زمان رونمایی، تسلا اعلام کرد سایبرتراک در چهار نسخهٔ مختلف شامل تک موتوره محرک عقب با برد ۴۰۰ کیلومتر، دو موتور چهارچرخ محرک با برد ۴۸۰ کیلومتر، سه موتوره چهارچرخ محرک با برد ۸۰۰ کیلومتر و چهار موتوره چهارچرخ محرک با برد ۱۰۰۰ کیلومتر به بازار عرضه خواهد شد.

عدم تولید تسلا سایبرتراک با توان پیمایش ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر!

حال اما شخصی که ادعا می‌کند مکالمهٔ محرمانه‌ای با سه فرد آگاه در داخل تسلا داشته است، می‌گوید نسخهٔ تولیدی سایبرتراک با یک پکیج باطری و برد ۵۶۰ کیلومتری ارائه خواهد شد. اگر این گفته‌ها صحت داشته باشد، برد پیکاپ تسلا به میزان قابل‌توجهی از ۸۰۰ کیلومتر و ۱۰۰۰ کیلومتری که قبلاً برای نسخه‌های سه و چهار موتوره وعده داده شده بود کمتر خواهد بود. این یعنی برد سایبرتراک در حد نسخهٔ دو موتورهٔ ریویان R1T است و شورلت سیلورادو EV با ۷۲۵ کیلومتر، همچنان پادشاه برد پیکاپ‌های الکتریکی آمریکا باقی خواهد ماند.

عدم تولید تسلا سایبرتراک با توان پیمایش ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر!

سایبرتراک با این برد تنها می‌تواند بالاتر از فورد F150 لایتنینگ قرار گیرد که حداکثر شعاع حرکتی آن با پکیج اکستندد به ۵۱۵ کیلومتر می‌رسد. در همین حال، اخیراً برد جی‌ام‌سی هامر EV هم برای مدل ۲۰۲۴ به ۶۱۵ کیلومتر افزایش پیدا کرده و قرار است تولید آن در اواخر سال جاری آغاز شود. تسلا در زمان رونمایی سایبرتراک برای نسخهٔ پایهٔ محرک عقب قیمت ۴۰ هزار دلار و برای نسخهٔ دو موتوره قیمت ۵۰ هزار دلار را اعلام کرده بود اما این شرکت در سال ۲۰۲۱ قیمت‌های مذکور را از وب‌سایت خود حذف کرد؛ بنابراین، فعلاً از قیمت این پیکاپ الکتریکی هم خبر نداریم.

عدم تولید تسلا سایبرتراک با توان پیمایش ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر!

بااین‌حال، مثل شورلت که نسخهٔ ۴۰ هزار دلاری سیلورادو EV را حذف کرد، شاید تسلا هم قیمت سایبرتراک را بیشتر از چیزی که در زمان رونمایی اعلام کرده بود تعیین کند. درهرحال، فعلاً نمی‌توانیم قضاوتی داشته باشیم و باید تا زمان آغاز فروش سایبرتراک که احتمالاً در سپتامبر یا شهریور امسال خواهد بود منتظر بمانیم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا