هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا ۲۰۰۰GT الکتریکی؛ محرک برقی روی ارزشمندترین خودروی کلاسیک ژاپن

تویوتا ۲۰۰۰GT الکتریکی؛ محرک برقی روی ارزشمندترین خودروی کلاسیک ژاپن

تویوتا ۲۰۰۰ با ارزش کلکسیونی ۲/۵ میلیون دلار شناخته می‌شود و حالا موزه تکنولوژی تویوتا پذیرای ۲۰۰۰GT برقی است که حدود ۱۱ سال پیش معرفی شد.

ژاپنی‌ها در سال ۱۹۹۴ موزه‌ای ویژه با نام رسمی موزه صنعت و تکنولوژی تویوتا را تأسیس کردند. در این موزه خودروهای پیش‌تولیدی و مخصوص تست حضور دارند و طرفداران دو آتشه تویوتا همواره از آن بازدید می‌کنند. لری چن که در حال حاضر یکی از مشهورترین بلاگرهای حوزه خودروست اخیراً راهی این موزه شده و در جدیدترین ویدئوی منتشر شده او می‌توانیم گنجینه‌ای ارزشمند از جمله مدل اسپرت ۲۰۰۰GT کاملاً برقی را تماشا کنیم.

در این ویدئو یک دستگاه ۲۰۰۰GT الکتریکی دیده می‌شود که از نظر طراحی ظاهری مشابه محصولات برقی نیست اما زیر بدنه آیرودینامیک خودرو قوای محرکه برقی قرار دارد. اگرچه اطلاعات زیادی از جزئیات خودرو منتشر نشده اما کاملاً مطمئنیم که این خودرو همان کانسپت ۲۰۰۰GT سولار الکتریکی است که ۵۰ مهندس تویوتا تولید کرده‌اند. دلیل اطمینان از این موضوع نوارهای سبزی است که در کابین بکار رفته‌اند.

تویوتا ۲۰۰۰GT در حالت اورجینال خود از پوشش سفارشی با لوگوی تمامی کمپانی‌هایی که در فرایند ساخت شرکت داشته‌اند سود می‌برد. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به پاناسونیک، دنسو و گنتکس اشاره کرد. کابین نیز تفاوت زیادی با مدل استاندارد ندارد و در آن صندلی‌های چرم مشکی نصب شده‌اند. البته برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد ۲۰۰۰GT شامل آینه وسط از نوع دوربین ویدئویی و هفت نشانگر در داشبورد وجود خواهند داشت. این نشانگرها اطلاعات مربوط به شارژ باتری و پرفورمنس را نشان می‌دهند.

البته بزرگ‌ترین تغییر در زیر پوست خودرو رخ داده است. بجای پیشرانه ۶ سیلندر ۲ لیتری یک موتور برقی قرار دارد که ۱۶۱ اسب بخار قدرت را راهی چرخ‌های عقب می‌کند. باتری ۳۵ کیلووات ساعتی نیز از موتور برقی پشتیبانی می‌کند. ژاپنی‌ها از این پروژه به عنوان خودروی دیوانه‌وار نام می‌برند. یکی دیگر از ویژگی‌های ۲۰۰۰GT برقی را می‌توان سیستم صوتی خاصی دانست که باعث می‌شود عابران پیاده از حضور خودرو آگاه شوند و درعین‌حال حس سرعت نیز به راننده القا شود. ما نمی‌دانیم که این ویژگی‌ها هنوز هم فعال هستند یا خیر اما بی‌شک پروژه موردبحث بسیار جذاب از کار درآمده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا