هاست پرسرعت
تکنولوژی

نسل چهاردم پردازنده های سری Core اینتل موسوم به «آرو لیک» در راه است

نسل چهاردم پردازنده های سری Core اینتل موسوم به «آرو لیک» در
راه است

طبق گزارش یک رسانه چینی به نام Enthusiastic Citizen، نسل چهاردهم از پردازنده‌های سری Core اینتل قرار است در اواسط اکتبر عرضه شود. این منبع سابقه خوبی در فاش کردن برنامه تولید کنندگان CPU قبل از انتشار عمومی را داشته‌اند و این بار هم مدعی شده‌آند که رونمایی از پردازنده‌های نسل جدید اینتل بین 17 تا 23 اکتبر (25 مهر تا 1 آبان) اتفاق خواهد افتاد. این گزارش بر اساس نقشه راه جدید اینتل که هنوز منتشر نشده، تدوین گردیده است.

ظاهراً برنامه عرضه نسل چهاردهم پردازنده‌های Core نیز از همان الگوی آشنای تقسیم مدل‌های Core-K و غیر K پیروی خواهد کرد. مدل‌های غیر K در هفته اول سال 2024 عرضه خواهند شد و از همین رو احتمالاً می‌توان مراسم رونمایی دیگری را در نمایشگاه CES سال آینده پیش‌بینی کرد.

نسل چهاردهم سری CORE اینتل با به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز عرضه می‌شود

نسل جدید پردازنده‌های اینتل با تمام مادربردهای دارای سوکت LGA1700 که در حال حاضر در بازار موجود هستند، سازگار بوده و تنها نیاز به آپدیت بایوس خواهد بود. تنها استثناء در این بین، Core i7-14700K خواهد بود که از پیکربندی جدید 8 هسته عملکردی و 12 هسته کم مصرف استفاده می‌کند و ممکن است به یک فرمویر کاملاً جدید نیاز داشته باشد.

نسل چهاردم پردازنده های سری Core اینتل

Enthusiastic Citizen همچنین به پلتفرم دسکتاپ نسل بعدی اینتل موسوم به «آرو لیک» (Arrow Lake) نیز اشاره کرده است. این یک به‌روزرسانی واقعی برای سری دسکتاپ اینتل بوده و از طراحی کاملاً جدید و یک سوکت متفاوت، احتمالاً LGA-1851، بهره خواهد برد. در گزارش این رسانه چینی، از تراشه‌های مادربرد اینتل Z890، B860 و H810 به عنوان گزینه‌های احتمالی یاد شده، اما هیچ اشاره‌ای به چیپست H870 نشده است.

اینتل نام و پلتفرم پردازنده‌های سری Core خود را با محصولات AMD مطابقت داده است: Core 3/5/7/9 در مقابل Ryzen 3/5/7/9 و Z890/B860/H810 در مقابل X670/B650/B620.

جالب اینجاست که همین رسانه سال گذشته نیز گزارش داده بود که سیزدهمین نسل از پردازنده‌های اینتل با نام «رپتور لیک» (Raptor Lake) در اواسط اکتبر عرضه خواهد شد. این پیش‌بینی در آن زمان درست از آب درآمد و از همین رو این بار نیز به رونمایی از نسل چهاردم پردازنده‌های اینتل در اواسط ماه اکتبر بسیار خوش‌بین هستیم. به طور کلی، به نظر می‌رسد اینتل چرخه به‌روزرسانی سالانه یکسانی را برای پردازنده‌های سری Core خود دنبال می‌کند.

عرضه نسل چهاردهم Core ویژگی‌های جدید و هیجان انگیزی را برای پردازنده‌های دسکتاپ اینتل به ارمغان خواهد آورد. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به بهبود عملکرد، کارایی و سوکت متفاوت اشاره کرد. با آرو لیک، اینتل به‌روزرسانی واقعی سری دسکتاپ خود را با طراحی‌های کاملاً جدید معرفی خواهد کرد. علاقه‌مندان و کاربران به طور یکسان مشتاق هستند ببینند اینتل در سری جدید محصولات خود چه چیزهایی را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا