هاست پرسرعت
خودرو

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری BYD در تکنولوژی‌های هوشمند وسایل نقلیه

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری BYD در تکنولوژی‌های هوشمند وسایل نقلیه

شرکت چینی بی وای دی جزئیات کامل استراتژی جدید تکنولوژی‌های هوشمند وسایل نقلیه خود را منتشر کرد. بر این اساس چینی‌ها بیش از ۱۴ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

بی وای دی پس از آنکه توانست به بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی در دنیا تبدیل شود جزئیات مربوط به استراتژی هوش وسایل نقلیه را منتشر نمود. این کمپانی در مراسمی که در شنژن برگزار شده بود معماری موسوم به ژوانجی خود را معرفی نمود. معماری ژوانجی از مغز مرکزی، هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری، هوش مصنوعی مبتنی بر وسیله نقلیه، شبکه‌سازی وسایل نقلیه، شبکه ۵G، شبکه ماهواره‌ای، زنجیره احساس، زنجیره کنترل و داده‌ها و… تشکیل شده است.

مغز مرکزی این معماری از چیپ های مختلف تشکیل می‌شود و می‌تواند قدرت محاسبه را از روش‌های مختلف افزایش دهد. این تکنولوژی توسط خود بی وای دی توسعه یافته و تولید می‌شود و در آینده از چیپ هایی با توان محاسباتی ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ تریلیون عملکرد در ثانیه برخوردار خواهد شد. چینی‌ها همچنین به جزئیات مدل هوش مصنوعی ژوانجی، کاکپیت هوشمند دی لینک و سیستم رانندگی هوشمند دی پایلوت ارتقا یافته اشاره کرده‌اند.

این خودروساز شناخته شده ۱۴ میلیون دلار در زمینه هوش مصنوعی وسایل نقلیه سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا راه برای عرضه نسل جدید وسایل نقلیه با انرژی‌های جدید هموار شود. البته وانگ چوانفو رئیس بی وای دی اشاره‌ای به چارچوب زمانی این سرمایه‌گذاری عظیم نداشته است. معماری ژوانجی، پلتفرم e 3.0، سیستم کنترل بدنه دایسیوس و پلتفرم تکنولوژی e4 همگی بخشی از تکنولوژی‌های هوشمند وسایل نقلیه این برند هستند. تیم رانندگی هوشمند بی وای دی بیش از ۴ هزار نفر کارمند دارد که بیش از ۳ هزار نفر آن‌ها مهندس نرم‌افزار هستند.

بی وای دی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را استخدام کرد، چیزی که بنا به گفته رئیس شرکت قبلاً در دسترس نبوده‌اند. در آینده سیستم رانندگی هوشمند بی وای دی به‌صورت استاندارد در خودروهایی با قیمت فراتر از ۴۲ هزار دلار عرضه خواهد شد و خودروهایی با قیمت بین ۲۸ تا ۴۲ هزار دلار نیز از این سیستم به‌صورت آپشن بهره خواهند برد. در حال حاضر تعداد خودروهای مجهز به سیستم رانندگی هوشمند L2 از ۲.۶ میلیون دستگاه عبور کرده است. بیش از ۵۷ درصد خودروهای فروخته شده بی وای دی در سال ۲۰۲۳ به سیستم‌های رانندگی هوشمند مجهز بوده‌اند و این میزان در آینده بیشتر نیز خواهد شد. چینی‌ها قرار است در سال جاری میلادی بیش از ۱۰ خودروی مجهز به لیدار را عرضه کنند. بی وای دی قبلاً به دنبال توسعه سیستم پیشرفته‌تر L3 بوده و برای اولین بار بین خودروسازان چینی مجوز تست آن را به دست آورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا