هاست پرسرعت
بازی

جیمز کامرون: مدیوم تلویزیون آماده حضور فرنچایز Avatar نخواهد بود

جیمز کامرون: مدیوم تلویزیون آماده حضور فرنچایز Avatar نخواهد بود

طبق صحبت‌های جدید جیمز کامرون، مدیوم تلویزیون تا 5 الی 10 سال آینده نمی‌تواند شرایط ساخت سریالی از Avatar را مهیا نماید.

کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که تازه‌ترین ساخته جیمز کامرون یعنی Avatar (آواتار) در سال 2009 بتواند به پرفروش‌ترین فیلم ساخته شده در تمام تاریخ سینما بدل گردد. اتفاقی که باعث شد تا این کارگردان ساخت چندین و چند دنباله از آن را برنامه‌ریزی کرده و پس از گذشت بیش از یک دهه شاهد اکران نخستین دنباله از آن تحت عنوان Avatar: The Way of Water (آواتار: راه آب) باشیم.

این دنباله که از ستارگانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا و سیگورنی ویور بهره می‌برد، از بودجه‌ای حداقل 250 میلیونی استفاده کرده تا انقلابی را در جلوه‌های ویژه به تصویر بکشد؛ مسئله‌ای که زمان‌بر بودن ساخت آن را نیز توجیه کرده است. با این حال در کنار این دنباله که به زودی بر پرده سینما اکران خواهد شد، جیمز کامرون 3 فیلم دیگر از این مجموعه را در دست ساخت قرار داده که موفقیت The Way of Water می‌تواند تایید نهایی برای ساخت این پروژه‌ها را تضمین نماید.

حال جیمز کامرون و جان لاندو در تازه‌ترین مصاحبه خود به گفت و گو درباره گسترش این فرنچایز پرداخته و اعلام کردند که:

دنیای پاندورا را به عنوان فرنچایزی می‌بینیم که تنها مختص به سینما نبوده و در مدیوم‌های دیگر نیز می‌تواند گسترش پیدا کند.

تبلیغات

با این حال جیمز کامرون فاش کرده که فعلاً تکنولوژی این مدیوم برای تهیه اثری از دنیای آواتار کافی نمی‌باشد.

از منظر گسترش این فرنچایز باید گفت که شخصیت‌ها و دنیای به تصویر کشیده شده از حجم عظیمی از جلوه‌های ویژه بهره برده‌اند که مدیوم تلویزیون دچار محدودیت‌هایی در این زمینه می‌باشد. در 10 سال آینده اگر که بتوانیم تکنولوژی‌های این زمینه را گسترش داده و هوش مصنوعی را بیش از پیش عمق دهیم، شاید تحقق چنین مسئله‌ای دور از انتظار نباشد. در هر حال میزان استقبال مردم از این فرنچایز و پیشرفت تکنولوژی طی 5 الی 10 سال آینده، ساخت سریالی از این فرنچایز را ممکن خواهد کرد.

با توجه به حجم عظیم جلوه‌های ویژه، تکنولوژی به کار گرفته شده و هزینه‌ای که برای تهیه این دنباله‌ها به کار گرفته شده است، صحبت‌های جیمز کامرون درباره محدودیت‌های مدیوم تلویزیون می‌تواند منطقی جلوه نماید. همچنین نباید از یاد ببریم که ساخت نخستین دنباله از آواتار نیز بیش از یک دهه زمان برده است.

فیلم Avatar: The Way of Water در تاریخ 16 دسامبر (25 آذر) در سینماهای سراسر جهان اکران خواهد شد.

منبع: اسکرین‌رنت

هادی صفاییChris redfieldلژیونKratosزمین 52

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا