هاست پرسرعت
خودرو

اولین تیزر از هاچبک ۲۵ هزار دلاری تسلا منتشر شد

اولین تیزر از هاچبک ۲۵ هزار دلاری تسلا منتشر شد

چندین ماه است که اخبار گوناگونی درباره تولید یک هاچبک ۲۵ هزار دلاری توسط تسلا منتشر می‌شود و هم‌اکنون به نظر می‌رسد اولین تیزر از آن به‌صورت مرموز در دسترس قرار گرفته است.

احتمال دارد تسلا از رقیب فولکس‌واگن ID.3 در مراسم ویژه‌ای رونمایی کند و ایلان ماسک مدیرعامل این برند نیز به توسعه سومین نسل پلتفرم برقی شرکت اشاره نماید. در تیزری که تسلا منتشر کرده است علاوه بر رندرهای گرافیکی تسلا مدل ۳ و مدل Y فیس لیفت می‌توانیم پروفایل جانبی یک خودرو را ببینیم که ظاهراً کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصول شرکت یعنی همان هاچبک ۲۵ هزار دلاری تسلا است. در این تصویر خودرویی با تناسبات کوچک‌تر و سه درب دیده می‌شود.

اگرچه خودروساز موردبحث چیزی را به‌صورت رسمی تائید نمی‌کند اما هاچبک جدید تسلا احتمالاً اولین خودرویی خواهد بود که از نسل بعدی پلتفرم کمپانی با کد نسل ۳ استفاده می‌کند. ماسک قبلاً اظهار داشته بود این پلتفرم باعث کاهش هزینه‌ها و قیمت خودروها و دو برابر کردن میزان تولید نسبت به روند فعلی خواهد شد. تسلا مدل ۳ که در بازار بسیار موفق عمل کرده است ارزان‌ترین محصول شرکت به شمار می‌رود و قیمت پایه آن در بریتانیا به معادل ۵۰۶۰۰ دلار می‌رسد. ماسک می‌گوید پلتفرم جدید شرکت به معنی تولید خودروهای برقی با نصف این قیمت خواهد بود و بنابراین امکان تولید هاچبک ارزان‌قیمت با تیراژ بالا وجود دارد.

برخی رسانه‌ها می‌گویند هاچبک ۲۵ هزار دلاری تسلا در سال جاری میلادی تولید خواهد شد اما معمولاً محصولات این برند در بازارهای خارج از آمریکا گران‌تر به فروش می‌رسند و بنابراین احتمال دارد در کشوری همچون بریتانیا بهایی حدود ۲۸ هزار دلار داشته باشد. با این قیمت و استفاده احتمالی از باتری ۵۰ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری در ساده‌ترین تیپ تولیدی می‌توان رقابتی فشرده را بین تسلا و خودروهایی همچون فولکس‌واگن ID.3، نیسان لیف و کیا نیرو برقی مشاهده کرد. ظاهراً هاچبک ۲۵ هزار دلاری تسلا در کشور چین تولید خواهد شد و این کمپانی پوستری از خودروی بی‌نام را به کارگران خود نشان داده است. تسلا هم‌اکنون چهار خودرو با نام‌های مدل S، X، ۳ و Y را از سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ تولید کرده است. همه خودروهای یاد شده از پلتفرم نسل ۲ این کمپانی سود برده‌اند و به زودی نسل ۳ پلتفرم موردبحث معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا