هاست پرسرعت
بازی

کارگردان The Elder Scrolls 6 می‌داند که مردم آن را به مدت یک دهه بازی خواهند کرد

کارگردان The Elder Scrolls 6 می‌داند که مردم آن را به مدت یک دهه بازی خواهند کرد

تاد هاوارد (Todd Howard) از بتسدا (Bethesda) به تازگی گفته که می‌داند مردم The Elder Scrolls را به مدت یک دهه بازی خواهند کرد و همین مسئله روی توسعه‌ی بازی تاثیرگذار بوده است.

بازی‌های جدید بتسدا همیشه در طول سال‌ها جزو مورد انتظارترین عناوین در جهان بازی‌های ویدیویی بوده‌اند و Starfield، بازی جدید این استودیو، نیز از این قائده مستثنی نیست. البته می‌دانیم که بتسدا دوست دارد تا وقت زیادی را صرف توسعه‌ی بازی‌های خود بکند. برای مثال از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی اصلی The Elder Scrolls بیش از یک دهه می‌گذرد.

با عرضه‌ی Starfield در سال آینده، آخرین عرضه‌ی بزرگ آن‌ها یعنی Fallout 76 هم پنج ساله خواهد شد. شکی وجود ندارد که بازی بعد از Starfield آن‌ها یعنی The Elder Scrolls 6 هم تا سال‌ها بعد عرضه نخواهد شد. تاد هاوارد که وظیفه‌ی کارگردانی هر دو بازی را عهده‌دار است، می‌داند که این فواصل برای طرفداران آسان نیستند و آرزو می‌کند که توسعه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی این استودیو تا این حد طول نمی‌کشید. هاوارد به تازگی در پادکست Lex Fridman گفت:

یک ایده‌ی مبهم در مورد زمان عرضه‌ی The Elder Scrolls 6 دارم. دوست داشتم که بتوانیم زودتر آن را عرضه کنیم. ما نمی‌خواهیم که توسعه‌ی بازی‌ها تا این حد طول بکشد، اما حقیقت این طور است. اگر زمان را به عقب برگردانیم، هیچ وقت برنامه‌ی من نبود که این قدر بین بازی‌ها فاصله بیفتد.

البته بازی‌های بتسدا همیشه عظیم و پر از محتوا هستند، پس بازیکنان سال‌ها پس از عرضه به آن‌ها باز خواهند گشت. هاوارد گفته که می‌داند The Elder Scrolls 6 هم از این قائده مستثنی نیست و همین مسئله روی توسعه‌ی آن تاثیرگذار بوده است:

ما می‌خواهیم که مطمئن شویم این بازی را برای همه درست انجام دهیم. Skyrim در حال حاضر یازده ساله است و بازیکنان هم‌چنان آن را بازی می‌کنند. به نظرم ده سال بعد هم بازیکنان آن را بازی خواهند کرد. پس باید به این مسئله فکر کنیم که بازیکنان The Elder Scrolls 6 را به مدت یک دهه بازی می‌کنند و این مسئله در انتخابات ما در توسعه‌ی بازی تاثیرگذار است.

تبلیغات

در ادامه‌ی این مصاحبه هاوارد به صحبت در مورد فاز اولیه‌ی توسعه‌ی این دو بازی صحبت کرد. The Elder Scrolls 6 در حال حاضر در مراحل اولیه‌ی توسعه است که شامل طراحی کانسپت آرت، کار روی موسیقی متن بازی و موارد این چنینی می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که آغاز The Elder Scrolls 6 برای مدت زیادی برنامه‌ریزی شده است:

من معمولا اول بازی را خیلی زود طرح می‌کنم. می‌خواهم بدانم که اولین کاری که بازیکنان در بازی انجام می‌دهند دقیقا چه چیزی است. برای مثال در The Elder Scrolls 6 ما مکان وقوع و لحن بازی را انتخاب کردیم و ویژگی‌های اصلی آن را مشخص کردیم. ما آغاز بازی را بررسی می‌کنیم که مدت زیادی می‌شود آن را طراحی کرده‌ایم و سپس به سراغ موسیقی متن می‌رویم.

هاوارد ادامه داد:

ما مشغول کار روی جهان بازی هستیم. سپس به سراغ کانسپت و طراحی بازی می‌رویم و وقتی کارمان با یک بازی تمام شد می‌توانیم کار روی بازی بعدی را آغاز کنیم. معمولا بخشی کوچک از بازی را قابل بازی می‌سازیم تا بتوانیم آن را به مردم نشان دهیم و تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد آن را به نمایش بگذاریم.

پس از عرضه‌ی بازی Starfield در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC، بتسدا تمرکز خود را روی The Elder Scrolls 6 خواهد گذاشت. پس از آن هم تایید شده که این استودیو به سراغ Fallout 5 خواهد رفت.

امینUNCLE ARTURعلیPlaystation TMr.BadGuyیوهانꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗEA GAMERVahidvhGeraltEllie Millerکاکاسنگیچپ دستJohnny joestarهالک ایرانیMgoodsParham_Shامیر حسینگیمر غمگین🇮🇷🇮🇷🇮🇷MMYKINGmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا