هاست پرسرعت
خودرو

وانت پیکاپ ها در حال از دست دادن سهم خود از بازار هستند!

وانت پیکاپ ها در حال از دست دادن سهم خود از بازار هستند!

بازار وانت پیکاپ ها در آمریکا با از دست دادن سهم خود دست و پنجه نرم می کند و دلیل آن نیز اشتیاق خریداران این خودروها به انتخاب شاسی بلندها ذکر شده است. مطالعه کمپانی اس اند پی آمریکا چنین چیزی را نشان می‌دهد.

بر اساس آنچه اس اند پی می‌گوید، کلاس وانت پیکاپ ها به ویژه نمونه‌های فول سایز نیم تن و سبک از دو سال پیش تاکنون شاهد افت فروش متناوبی بوده است. اتفاق یاد شده در حالی رخ می‌دهد که کلاس وانت پیکاپ های نیم تن شاهد فروش بالایی در سال‌های قبل بوده و سه محصول از فورد، شورولت و رم همواره در بالاترین جایگاه فروش قرار داشته‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که سهم کلاس خودرویی وانت پیکاپ ها در سه‌ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۲ به ترتیب برابر با ۷.۸ و ۷.۵ درصد بوده است. این رقم کمترین سهم از بازار از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۲ تاکنون بوده یعنی زمانی که وانت‌ها سهم ۷.۴ درصدی از بازار را به نام خود ثبت کرده بودند؛ اما بیشترین اقبال به این دسته از خودروها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و سهم ۱۲.۲ درصدی از بازار خودروهای آمریکا مربوط می‌شود.

اس اند پی می‌گوید این رویه کاهش فروش به خاطر استقبال خریداران از شاسی بلندهاست. داده‌های کمپانی یاد شده نشان داده میزان وفاداری خریداران وانت پیکاپ های فورد F-150، شورولت سیلورادو و رم ۱۵۰۰ در دو سال اخیر کاهش یافته و درعین‌حال اقبال به خرید شاسی بلندها افزایش یافته است. اس اند پی ادعا می‌کند سهم پیکاپ های فول سایز هوی دیوتی (مدل‌های یک‌تن) در طول این مدت نسبتاً ثابت باقی مانده و خریداران این دسته از خودروها فعلاً دست به خرید شاسی بلندها نزده‌اند. همانند سال‌های قبل پرفروش‌ترین وانت پیکاپ های سال ۲۰۲۲ آمریکا فورد F-150، شورولت سیلورادو و رم بوده‌اند. فورد با فروش ۶۵۳,۹۵۷ دستگاه سری F در رده اول قرار گرفته و پس از آن نیز شورولت و رم با فروش ۵۲۳,۲۴۹ و ۴۶۸,۳۴۴ دستگاه قرار دارند. با برقی شدن خودروهای آینده باید دید روند عدم اقبال از وانت پیکاپ ها و روی آوردن به شاسی بلندها ادامه خواهد یافت یا خیر. نظر شما دراین‌باره چیست؟

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا