تحلیلگران: فرنچایز Call of Duty میتواند تأثیر قابلتوجهی روی تعداد مشترکین گیم پس داشته باشد
تحلیلگران: فرنچایز Call of Duty میتواند تأثیر قابلتوجهی روی تعداد مشترکین گیم پس داشته باشد
طبق گفتههای یک آنالیزگر معروف، ورود Call of Duty به هر سرویس اشتراکیای، میتواند «تأثیر قابلتوجهی در تعداد مشترکین» آن سرویس بگذارد.
آقای پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات Ampere Analysis، در گفتوگو با وبسایت GamesIndustry گفت:
اگر Call of Duty در زمان عرضه روی گیم پس در دسترس باشد، تأثیر قابلتوجهی روی تعداد مشترکین خواهد داشت.
افزون بر آن، حضور Warzone در کنار مزایای گیم پس هم میتواند در سرگرم کردن و حفظ مشترکین یاریرسان باشد.
بازی Call of Duty یکی از انتخابهای همیشگی و به اندازهای بزرگ است که بتواند فرصتی برای افزایش تعداد مشترکین ایجاد کند که در نتیجۀ آن ممکن است ناشران بودجۀ عناوین AAA، محصول و استراتژیهای تبلیغاتی خود را بازنگری کنند.
هاردینگ رولز در ادامه اشاره کرد:
تا بدین لحظه، اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در بحث قرار دادن بازیهای خود روی سرویسهای اشتراکی کمکار بوده است، پس میزان این تأثیر مثبت را بهطور کامل نمیتوان حدس زد.
هرچند چندین عنوان Call of Duty توانستهاند به سرویس پلی استیشن پلاس راه یابند، اما مدت زیادی از تاریخ بازیهای مذکور گذشته است.
نمیتوان حدس زد که آیا این اتفاق منجر به تحول نظر ناشران نسبتبه سرویسهای اشتراکی خواهد شد یا خیر.
از لحاظ مالی، بسیاری از ناشران هنوز سوالات زیادی حول دخلوخرج آن دارند و کاتالوگ موجود روی سرویس در قیاس با کالکشن بازیهای در دسترس کنسول بسیار کوچک و محدود است.
فراهم کردن این امکان برای سونی که فرنچایز مذکور را جزو عناوین سرویس اشتراکی خود قرار دهد، میتواند اتهامات صورت گرفته در چندوقت اخیر، یعنی ایجاد یک اکوسیستم غیرمنصفانه توسط مایکروسافت برای کاهش رقابت بازار، را کنار بگذارد.