مایکروسافت: تسلط پلی استیشن روی بازار خرید اکتیویژن را قابل قبول میکند
مایکروسافت: تسلط پلی استیشن روی بازار خرید اکتیویژن را قابل قبول میکند
یکی از مقامات مایکروسافت به تازگی گفته که با توجه به تسلط کنونی پلی استیشن روی بازار کنسولها، خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط ایکس باکس قابل قبول است.
در میان تحقیقات طیف وسیعی از تعدیلکنندگان بازار در سرتاسر جهان که به دنبال توقف نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هستند، نایب رئیس مایکروسافت یعنی آقای برد اسمیت (Brad Smith) گفته که با توجه به تسلط پلی استیشن در بازار کنسولها و بازیهای ویدیویی، این معامله به رقابت آسیب نمیزند. برد اسمیت به بلومبرگ گفته:
پروندهی FTC بر اساس بازاری است که آنها شناسایی کردهاند. این بازار دو محصول و دو رقیب دارد؛ سونی و پلی استیشن و مایکروسافت و ایکس باکس. با این حال اگر نگاهی به بازار جهانی بیندازید، سونی 70 درصد آن را در اختیار دارد و ما 30 درصد. پس اولین چیزی که یک قاضی باید بررسی کند این است که آیا پروندهی FTC از رقابت یا از بزرگترین رقیب محافظت خواهد کرد.
اسمیت همچنین گذری به شمار بازیهای انحصاری منتشر شده توسط پلی استیشن در مقایسه با ایکس باکس میزند. او میگوید که در مقایسه با 286 بازی انحصاری پلی استیشن، مایکروسافت تنها 59 بازی انحصاری را برای ایکس باکس منتشر کرده است و تبدیل عدد 59 به 60 آسیب جدیای را به رقابت وارد نمیکند:
پس قاضی پرونده باید تصمیم بگیرد که آیا تبدیل شدن عدد 59 به 60 آن قدر آسیب بزرگی به این رقابت است که جلوی نهایی شدن این معامله گرفته شود.
کمیسیون فدرال تجارت در ایالات متحده به تازگی اعلام کرد که برای جلوگیری از نهایی شدن معاملهی اکتیویژن بلیزارد از مایکروسافت شکایت خواهد کرد.