انتقاد از شعاع حرکتی بسیار کم فورد F-150 لایتنینگ در زمستان
انتقاد از شعاع حرکتی بسیار کم فورد F-150 لایتنینگ در زمستان
به نظر میرسد برقی سازی صنعت خودرو با انتقادهایی هم همراه بوده و برخی کارشناسان اعتقاد دارند تولید خودروهایی همچون فورد F-150 لایتنینگ برای کارهای سنگین بیمعناست چراکه قوای محرکه آنها توانایی ارائه ویژگیهای مناسب نمونههای بنزینی و دیزلی را ندارند.
تاکنون گزارشهای متعددی درباره تأثیر منفی حمل بار روی شعاع حرکتی F-150 لایتنینگ منتشر شده و یکی از یوتیوبرهای مشهور نیز میگوید کارش با وانت برقی F-150 لایتنینگ به پایان رسیده چراکه شعاع حرکتی آن در فصل زمستان اصلاً رضایتبخش نیست.
تایلر هوور اذعان میکند وانت برقی خود را در شبی که دمای هوا زیر صفر درجه سانتیگراد بوده در بیرون از گاراژ پارک کرده است. به همین خاطر شاید افت شعاع حرکتی تخمینی از ۲۴۰ به ۶۰ کیلومتر در مسیری به طول ۱۰۳ کیلومتری خیلی سورپرایز کننده نخواهد بود. همچنین گفته شده او در بزرگراه و درحالیکه باد نسبتاً شدیدی نیز میوزیده با سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت رانندگی کرده است؛ اما یکی دیگر از مالکان فورد F-150 لایتنینگ که نویسنده مجلات خودرویی نیز هست اظهار داشته انرژی کمتری را نسبت به هوور مصرف کرده است. او میگوید در شرایط مشابه با هوور و حتی در دماهای پایینتر نیز عملکرد بهتری را با این وانت برقی به ثبت رسانده و برای این کار برخی اقدامات را انجام داده است.
جالب آنکه مالک این وانت بدون آلایندگی میگوید شاید به دنبال جلبتوجه و کسب درآمد خود از فضای مجازی بوده و پس از آنکه کارش با این خودرو تمام شود صرفنظر از مهم بودن یا نبودن شعاع حرکتیاش اقدام به فروش خودروی خود بکند. البته باید دانست همانند خودروهای درونسوز، مصرف انرژی خودروهای برقی به فاکتورهای زیادی همچون سبک رانندگی، شرایط آب و هوایی و… بستگی دارد. همچنین شعاع حرکتی این خودروها در هوای سرد کاهش مییابد. ما نمیدانیم هوور تجربه غیرعادی و بدی را با وانت خود داشته یا اینکه لایتنینگ او شرایط آب و هوایی بسیار بدی را تجربه کرده است؛ اما این گزارش نشان میدهد مالکان باید انتظار تجربه متفاوتی را در خودروهای برقی داشته باشند و پیش از باور کردن تجارب برخی منابع همچون یوتیوبرها باید تحقیقات مفصلی دراینباره داشته باشند.