شرکت کنترل کیفی بازی Cyberpunk 2077 به اتهامات پاسخ داد
شرکت کنترل کیفی بازی Cyberpunk 2077 به اتهامات پاسخ داد
شرکت کنترل کیفی بازی Cyberpunk 2077، به ادعای مبنی بر دروغ گفتن آنها به سیدی پراجکت پاسخ داد و گفت شخصی که این گزارش را داده با روند آزمایش بازیها آشنایی ندارد.
اوایل این هفته، صفحۀ یوتیوب Upper Echelon Gamers، یک ویدیو را منتشر کرد که در آن مدعی شد اسناد محرمانهای را از یکی از کارمندان شعبۀ رومانی شرکت کنترل کیفی بازی، یعنی Quantic Lab، دریافت کرده است.
از قرار معلوم، اسناد مذکور چندین مورد از اشتباهات روند کنترل کیفی و چرایی تاثیر شرکت کنترل کیفی روی کیفیت پایین بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار را شرح میدهد.
طبق آن گزارش، برداشت سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED)، اینگونه بود که تیمی کارکشته از شرکت Quantic Lab این بازی را آزمایش میکند؛ شرکت یاد شده در گذشته نیز عهدهدار پروژههای قبلی سیدی پراجکت، از قبیل The Witcher 3: Wild Hunt و Gwent: The Witcher Card Game بوده است.
هرچند، گزارش Upper Echelon Gamers ادعا میکند که در کنار اتهامات دیگر، تیم کنترل کیفیِ مشغول به کار روی Cyberpunk 2077، کاملاً از اعضای کم سابقۀ شرکت، با تجربۀ کمتر از یک سال تشکیل شده بود.
در پاسخ به گزارش صورت گرفته در VGC، مديرعامل شرکت Quantic Lab، یعنی Stefan Seicarescu، در رابطه با شرکت گفت: «همیشه در راستای صداقت و شفافیت میکوشیم.»
با این حال که Stefan Seicarescu، به صورت واضح اتهامات صورت گرفته در این ویدیو را رد نکرد، مدعی شد که اظهارات غلطی دربارۀ شرکت Quantic Lab در این دیدیو صورت گرفته و اشاره کرد که به نظر میرسد سازندۀ ویدیوی یاد شده، با روند کنترل کیفی بازیها آشنایی ندارد.
Seicarescu، مدیرعامل Quantic Lab، به گزارش صورت گرفته پاسخ داد:
در ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی، همان ویدیویی که در گزارش شما به آن اشاره شد، اظهارات نادرستی دربارۀ سابقهی شرکت Quantic Lab صورت گرفته بود، به نظر میرسد سازندۀ ویدیو با روند آزمایش یک بازی قبل از عرضۀ آن به بازار آشنایی ندارد.
او در ادامه اشاره کرد که Quantic Lab، در حال حاضر بیش از 400 کارمند در سه شعبۀ رومانی خود و بالای 60 مشتری در حال همکاری دارد.
Seicarescu در ادامه گفت:
شرکت Quantic Lab در هر سال، بیش از ۲۰۰ پروژه از ناشران برجسته جهان دریافت میکند و برای تمام کارهایی که بر عهده میگیرد، کیفیت را هدف اول قرار داده است.
Seicarescu اشاره کرد که چندین شخص از طرفین دخیل در ساخت بازی، ممکن است در چرایی کیفیت پایین این عنوان در زمان انتشار تأثیرگذار بوده باشند.
تمام قراردادهای مشتریان ما محرمانه هستند، اما در حالت کلی، ناشران جهانی، در زمان توسعۀ اغلب عناوین خود، به غیر از بخش کنترل کیفی داخلی، با چندین تن از شرکتهای کنترل کیفی خارجی کار کرده و تنها به یکی از آنها بسنده نمیکنند.
هر پروژهای که ما دریافت میکنیم، در بحث نیازمندیهای پروژه با یکدیگر تفاوت دارند. اهداف هر پروژه بر اساس نیازمندیهای مشتری در آن زمان توافق و تنظیم میگردد.
Quantic Lab همیشه میکوشد تا با صداقت و شفافیت به همکاری با همکاران خود در این صنعت بپردازد.
یک سخنگو از شرکت سیدی پراجکت در رابطه با گزارش Upper Echelon Gamers، به VGC گفت که این شرکت به شایعات پاسخ نمیدهد.