اشاره به تبلیغات درون بازی سفارشی در ثبت اختراع جدید ایکس باکس
اشاره به تبلیغات درون بازی سفارشی در ثبت اختراع جدید ایکس باکس
مدتی است که گزارشهایی در مورد صاحبان پلتفرمهای بازی و شرکتهای ناشر را که بهدنبال یافتن راههای جدیدی برای کسب درآمد از بازیها ازطریق تبلیغات زنده هستند میشنویم و به نظر نمیرسد که این هیاهو به پایان برسد. اختراع جدیدی که اخیرا توسط مایکروسافت ثبت شده است نیز به همین موضوع اشاره دارد. این ثبت اختراع درباره روشی ایمن برای ارائهی محتوای تبلیغاتی سفارشی در تجربهی بازی آنلاین است.
طبق توضیحات این پرونده، این روش بر شناسایی یک مکان مناسب در محیط بازی برای پوشش محتوای تبلیغاتی در بازهی زمانی خاص و شناسایی محتوای مناسب برای نمایش به کاربر متمرکز است. به عبارت دیگر این اختراع جدید فعالیتهای بازیکنان در جریان بازی را شناسایی کرده و متناسب با آنها تبلیغات سفارشیشده درون بازی را همزمان با گیمپلی و بدون وقفه در جریان آن پخش خواهد کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، این اولینبار نیست که در مورد تلاش شرکتهای فعال در این صنعت پیرامون تبلیغات درون بازی میشنویم.
چندی پیش گزارشی منتشر شد که مایکروسافت در حال کار روی یک برنامهی تبلیغاتی درون بازی برای عناوین رایگان است. این در حالی بود که ادعا شد شرکت سونی نیز برنامههای مشابهی برای این قابلیت دارد. درحالیکه ثبت اختراعها لزوما بهمعنی اجرای نهایی یک پروژه نیستند و اغلب مواردی را شامل میشوند تا شرکتها از ایدهها و فناوریهای خود محافظت کنند، اگر پروژهای در این راستا بهطور رسمی اجرا شود، احتمالا در بهترین حالت بهصورت آزمایشی خواهد بود.
مایکروسافت اخیرا تایید کرد که بازیهای انحصاری آیندهی خود برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را با قیمت ۷۰ دلار به فروش خواهد رساند. این در حالی است که این شرکت گفت احتمالا قیمتهای سختافزار و اشتراکها را نیز در مقطعی افزایش دهد.
نظر شما دربارهی این خبر چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.