بازتولید مزدا RX-7 در فضای مجازی؛ ترکیبی از استایل کلاسیک و تکنولوژی مدرن!
بازتولید مزدا RX-7 در فضای مجازی؛ ترکیبی از استایل کلاسیک و تکنولوژی مدرن!
مزدا RX-7 به عنوان یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای این برند ژاپنی شناخته میشود و حالا یک طراح خوشذوق رندرهای بازتولید آن را با ویژگیهای جذابی منتشر کرده است.
با تولید نسل جدید خودروهای خاطرهانگیز ژاپنی همچون نیسان Z و پنجمین نسل تویوتا سوپرا، بسیاری از افراد منتظر هستند تا تولد دوباره خودروی اسپرت و پرفورمنس مزدا را نیز نظارهگر باشند. اگرچه مزدا میاتا به عنوان یک خودروی کوچک و هیجانانگیز مطرح بوده اما به خاطر پیشرانه کمتوان خود نمیتواند با محصولات کنونی تویوتا و نیسان مقایسه شود. حتی خودروی اسپرت مزدا RX-8 که بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ تولید شد نظر برخی مشتریان را جلب نکرد و بنابراین طرفداران خودروهای ژاپنی خواهان محصولی نزدیکتر به مزدا RX-7 هستند، خودرویی که با حضور در سری فیلمهای سریع و خشن و همچنین بازی ویدئویی گرن توریسمو بسیار محبوب شد. اگرچه مزدا بهصورت رسمی از نسل جدید خودروی موردبحث ما صحبت نکرده اما یکی از طراحان خوشذوق دنیای خودرو با معرفی نسخه بازتولید مزدا RX-7 نظر خود درباره این خودرو را اعلام کرده است. در این رندرها میتوانیم کیت بدنه پهن و مدرن با پیشرانهای پرقدرت را ببینیم که به نیسان و تویوتا هشدار میدهد!
زمانی که به این رندرها نگاه کنید شاهد کیت بدنه پهن و بازنگری شده با قوسهای چرخ بزرگ خواهید شد. پروفایل جانبی هم رکابهای جدید و دیفیوزر یکپارچه را به نمایش میگذارد. رینگهای ۵ پره جدید نیز باعث شدهاند این خودرو جذابیتهای بیشتری داشته باشد. آنچه در نمای جلوی مزدا RX-7 خودنمایی میکند چراغهای موسوم به پاپ آپ است که از LED سود میبرند. ورودیهای هوای روی کاپوت و سپر متفاوت نیز خبر از پیشرانهای قدرتمند میدهند و اینترکولر نصب شده در این بخش نیز بر گفتههای ما اشاره دارد. اسپلیتر جدید نیز تکمیل کننده نمای جلوست هرچند نباید با سرعت از روی هیچ سرعتگیری عبور کرد. با رسیدن به بخش عقب شاهد چراغهای اصلی مزدا RX-7 خواهید بود هرچند این بار مدرنتر شده و از LED سود میبرند. لوگوی جدید مزدا نیز در این بخش دیده میشود. اسپویلر جدید هماهنگی خوبی با طراحی پشتی داشته و به آیرودینامیک کلی بدنه نیز کمک میکند. دیفیوزر و خروجیهای اگزوز جدید نیز نشان میدهند با یک خودروی برقی طرف نیستیم. داخل کابین این خودروی ژاپنی یک رول کیج طلایی نصب شده است.
اما برسیم به بخش قوای محرکه که اگرچه پیشرانه روتاری در دنیای فعلی بسیار غیرعادی و کمیاب بوده اما در RX-7 دیجیتالی ما بکار رفته است. این خودرو از پیشرانههای روتاری استفاده میکند. همه میدانیم که مزدا همچنان روی این پیشرانه کار میکند و پروژههایی همچون RX ویژن کانسپت را معرفی کرده است. اگرچه فعلاً جزئیات چندانی از پیشرانه روتاری اسکای اکتیو R مزدا در دست نیست اما در کانسپت یاد شده حداقل قدرت ۴۰۰ اسب بخاری نیاز بود تا بتواند در برابر رقبای مدرنی همچون نیسان Z و تویوتا سوپرا قد علم کند. البته در پروژههای بازتولیدی محدودیتی وجود ندارد. برای مثال میتوان از پیشرانه LS شورولت به خاطر وزن کم، قیمت مناسب و پتانسیل تیونینگ بالا استفاده کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری شورولت کوروت Z06 C6 با قدرت بیشتر از ۵۰۰ اسب بخار میتواند این مزدا RX-7 تخیلی را وارد دنیای جدیدی بکند. شاید هم نصب دو توربو قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار را تولید کند!