هاست پرسرعت
خودرو

ناکامی در دیتونا ۲۴ ساعته و درس‌هایی که پورشه ازآن گرفت

ناکامی در دیتونا ۲۴ ساعته و درس‌هایی که پورشه ازآن گرفت

طی چند روز گذشته یکی از مهم‌ترین اخبار موتور اسپرت به ناکامی پورشه در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا اختصاص داشته است. حالا یکی از مدیران تیم پورشه در اظهاراتی قابل‌تأمل به درس‌هایی اشاره می‌کند که ژرمن‌ها از این ناکامی خواهند آموخت…

اورس کوراتل مدیر بخش مسابقات پورشه می‌گوید تیمش درس‌های ارزشمندی را از نتایج ناامیدکننده به دست آمده در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا می‌گیرد. اگرچه هر دو خودروی ۹۶۳ GT9 پورشه پنسک ریسینگ در مسابقات قهرمانی ایمسا معرفی شدند اما فقط خودروی شماره ۷ توانست مسابقه را به پایان برساند هرچند ۳۴ دور پشت پیروز میدان قرار گرفت و وقفه‌ای طولانی‌مدت را برای تعویض سیستم ذخیره انرژی‌اش تجربه نمود.

خودروی شماره ۶ نیز که به نظر می‌رسید احتمال دارد برای قهرمانی بجنگد با گیربکس شکسته از دور مسابقات خارج شد. پورشه حالا حدود ۶ هفته وقت دارد تا داده‌های به دست آمده از مسابقات دیتونا را آنالیز کرده و سپس راهی مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ شود، مسابقاتی که ۹۶۳ بازهم شاهد حضورش در رویداد استقامت جهانی فیا خواهد بود. کوراتل می گوید:

ما سریعاً درس‌های لازم از رویداد دیتونا را خواهیم آموخت و پاسخ‌ها و نتایجی از مشکلات موجود را به دست خواهیم آورد. صرف‌نظر از نتایجی که در مسابقات سبرینگ به دست می‌آوریم، همه تلاش‌های خود را بکار خواهیم بست تا نتایج متفاوتی را کسب کنیم.

او ادامه می‌دهد:

قطعاً درس‌های زیادی را از مسابقات دیتونا آموختیم و اولین‌های زیادی وجود داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلاتی اشاره کرد که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودیم و اولین بار در خودروی مسابقه‌ای خود آن‌ها را دیدیم. در واقع ما قبل از مسابقه واقعی ۳۰ هزار کیلومتر تست را انجام داده بودیم اما در مسابقه مشکلاتی را شاهد بودیم. بله داده‌های زیادی وجود دارند که باید تحلیل شوند

کوراتل همچنین می گوید خودروی شماره ۷ نیز به خاطر لوله آب شکسته با مشکلاتی روبرو بوده است:

نشتی آب از محفظه پیشرانه وجود داشت. برای اولین بار بود که لوله آب شکسته بود. همان‌طور که گفتیم اولین‌های زیادی را تجربه کردیم و این مشکلات قبلاً هرگز دیده نشده بودند.

علیرغم وجود مشکلاتی در قابلیت اطمینان خودروهای مسابقه پورشه، به نظر می‌رسید ژرمن‌ها به دنبال قهرمانی در مسابقه کلاس GTP خودروهای LMDh هستند، مسابقه‌ای که خودروها از سیستم هیبریدی مشترک استفاده می‌کنند؛ اما یک اسپین برای نیک تاندی در روز یکشنبه کافی بود تا آرزوهای تیم را بر باد دهد. تاندی به اتو اسپرت گفته است:

من به دنبال ورود به پیچ بودم و همان کارهای دورهای قبلی را انجام دادم و نمی‌دانم که راننده دیگر نیز فکر کرد می‌تواند از پیچ رد شود یا خیر اما فضایی برای این کار وجود نداشت. به خاطر پهنای زیاد خودروهای مسابقه‌ای من مجبور شدم وارد پیچ شوم ولی نتیجه آن چیزی نبود که دلخواه ما باشد.

او ادامه می‌دهد:

اوضاع بد شد و من راهی چمن‌ها شدم ولی فکر می‌کردم که دوباره در پیچ بعدی وارد مسابقه می‌شوم. بعد از آن بود که به چیزی که فکر می‌کنم صفحات پلی استرن بود برخورد کردیم اما آن‌ها به خاطر کیسه‌های شن بزرگ سنگین شده بودند و همین باعث شکسته شدن قطعات بدنه شد و مشکل به وجود آورد. بارهای قبلی عبور از چمن‌ها مشکلی به وجود نمی‌آورد اما این بار اوضاع فرق کرد. من قبلاً ۱۰۰ بار چنین کاری را در مسابقات انجام داده بودم.

اگرچه تاندی با کامبکی هیجان‌انگیز دوباره در جریان مسابقه قرار گرفت و توانست از برخی راننده‌ها سبقت بگیرد اما پس از خرابی گیربکس مجبور به حضور در پیت شد. با بررسی خودرو توسط اعضای تیم سرانجام تصمیم بر این شد که تاندی مسابقه را ترک کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا