دوئل بوگاتی شیرون سوپراسپرت و فراری SF90 استراداله
دوئل بوگاتی شیرون سوپراسپرت و فراری SF90 استراداله
مرحلهٔ نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرتها
در مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی gsxr سرانجام به آخرین گروه خودروهای اسپرت رسیدیم و از این پس شاهد دوئلهای نهایی گروههای مختلف شاسیبلندها خواهیم بود. دوئل امروز اما نبرد نهایی یکی از جذابترین و هیجانانگیزترین گروههای این سری از رقابتها یعنی گروه هایپراسپرتها است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها SSC تواتارا، آستونمارتین والکری، مکلارن اسپیدتیل و هنسی ونوم F5 حذف شدند و کونیگزگ یسکو، لامبورگینی سیان، فراری SF90 استراداله و بوگاتی شیرون سوپراسپرت به مرحلهٔ نیمهنهایی صعود کردند. سپس از این چهار خودرو نیز SF90 و شیرون موفق شدند خود را به فینال برسانند. البته اختلاف قیمت این دو خودرو بسیار زیاد است اما از لحاظ پرفورمنس نزدیک به هم هستند و حالا شما در آخرین دوئل، برندهٔ گروه هایپراسپرتها را مشخص خواهید کرد. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین بوگاتی شیرون سوپراسپرت و کونیگزگ یسکو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نتیجهٔ دوئل قبلی بین کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت
مجموع آراء: ۳۳۱۵
آراء بوگاتی: ۱۹۱۰
آراء کونیگزگ: ۱۴۰۵
پیروز دوئل: بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
فراری SF90 استراداله
تاریخ معرفی: می ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: شتاب دیوانه کننده، طراحی بیرونی چشمنواز، کابین لوکس و بسیار راحت، قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی هیولایی، برد تمام الکتریکی، چسبندگی چهارچرخ محرک، هندلینگ عالی
نقاط منفی: فقدان اندروید اتو، فضای بار اندک، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، فقدان پیشرانهٔ V12، قیمتی بسیار گرانتر از اکثر سوپرکارهای فراری
چکیده: SF90 استراداله خودروی شگفتانگیزی است. ظاهر و قوای محرکهٔ این خودرو انقلابی هستند که ممکن است به مذاق برخی از طرفداران متعصب فراری خوش نیاید و کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آنهم خیلی راحت نیست ولی اینها مشکلات بسیار کوچکی هستند. پیش از این هرگز هیچ هایپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری وجود نداشته که به این راحتی توسط افراد بیتجربه قابل هدایت باشد. SF90 با پرفورمنسی شگفتانگیز، نهتنها آیندهٔ محصولات فراری را نشان میدهد بلکه پرفورمنس هایپرکارها را با قیمت بسیار کمتری ارائه میکند.
بوگاتی شیرون سوپراسپرت
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ (نسخهٔ سوپراسپرت در ژوئن ۲۰۲۱)
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: ظاهر خیرهکنندهای که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، کابین مجلل، پرفورمنس شگفتانگیز، سریعتر از تمام خودروهای جهان
نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، فقدان ویژگیهای مدرن اطلاعاتی-سرگرمی، فضای بار بسیار کوچک، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، قیمت ماورایی
چکیده: وقتی اکثر هایپرکارهای امروزی برای دستیابی به این سطح از پرفورمنس به سمت الکتریکیسازی رفتهاند، کاری که شیرون سوپراسپرت صرفاً با استفاده از بنزین انجام میدهد چشمگیرتر جلوه میکند. شخصیت این خودرو نیز بسیار پویاتر از چیزی است که انتظار میرود. شیرون یک شکارچی خطرناک است که برای ناهار سوپراسپرتها را میخورد و برای کسانی که نیازشان به سرعت بهاندازهٔ حساب بانکیشان بیپایان است، خودرویی بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
شیرون سوپراسپرت | فراری SF90 | |
پیشرانه | ۸.۰ لیتری W16 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | کواد توربو | توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۷,۱۰۰ rpm | ۸,۰۰۰ rpm |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۲ ثانیه | ۲.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۹.۱ ثانیه | ۹.۵ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۵ جی | ۱.۰۷ جی |
حداکثر سرعت | ۴۴۰ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۶.۱ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۰۸۰ کیلوگرم | ۱۷۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۳۳ میلیمتر | ۴,۷۱۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۱۰ میلیمتر | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۶۸ لیتر |
حجم صندوق بار | ۵۷ لیتر | ۷۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۳.۹ میلیون دلار | ۵۲۵ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.