لامبورگینی روئلتو معرفی شد؛ سوپراسپرت هیبرید V12 جانشین اونتادور
لامبورگینی روئلتو معرفی شد؛ سوپراسپرت هیبرید V12 جانشین اونتادور
جدیدترین محصول لامبورگینی روُئلتو (Revuelto) نام دارد. این سوپراسپرت هیبریدی، هزار اسب بخار قدرت خواهد داشت.
آنچه در این مطلب میخوانید:
پس از ماهها انتظار، جایگزین اونتادور به عنوان سوپراسپرت تولید انبوه لامبورگینی معرفی شد. این خودرو، روُئلتو نام گرفته است تا حس یک مدل انقلابی و متفاوت را نشان دهد.
پیشرانه و مشخصات فنی لامبورگینی رولتو
موتور ۶/۵ لیتر V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور برقی، ۱,۰۰۱ اسب بخار قدرت تولید میکنند. به این ترتیب، یک سوپراسپرت دو دیفرانسیل هیبرید ساخته میشود که در زمان ۲/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. موتور بنزینی به تنهایی ۸۱۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
لامبورگینی ادعا میکند نسخهی پایه از روُئلتو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت از حالت سکون، فقط ۷ ثانه زمان لازم دارد. اگر باتریهای این خودرو کاملا شارژ باشند، به صورت کاملا بیصدا و تمام برقی، تا مسافت ۱۰ کیلومتر قابل استفاده است.
ترمزهای کربن سرامیک روئلتو، بسیار بهتر از اونتادور توصیف شدهاند. در جلو، سیستم ۱۰ پیستون روی دیسک ۱۶/۱ اینچ نصب خواهد شد. وزن شاسی و پیشرانه بنزینی، کمتر از اونتادور است اما مشخص نیست وزن خالص روئلتو با وجود موتورهای برقی و باتری، چقدر خواهد بود.
دیگر اطلاعات فنی لامبورگینی روُئلتو شامل ۷ حالت رانندگی، گشتاور موتور و ظرفیت باتری، در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی لامبورگینی رولتو
مطابق پیشبینیها، تنوع کمنظیری از خطوط تیز و حجمدهنده روی رولتو دیده میشود. حالت Y به وضوح در چراغهای دیلایت وجود دارد. روشنایی اصلی هم توسط هالوژنها نصب شده در بالا، تامین خواهد شد. حتی چراغهای عقب هم، شکل Y را تداعی میکنند. همچنین نورپردازی ویژه برای نمایش پیشرانه وجود دارد.
ترکیبی از سبک طراحی دیابلو و مورسیهلاگو در نمای جانبی خودرو استفاده شده است. پشت چرخهای جلو، برجستگی جذابی وجود دارد که بهندرت در سوپراسپرتهای امروزی دیدهایم. برشهای مثلثی درهای ورودی به کابین و انتهای بدنه در مجاورت پنجره نیز، بسیار خلاقانه به نظر میرسد. ظاهرا طراحان لامبورگینی به خوبی توانستهاند شکل Y را در بخشهای مختلف بدنه استفاده کنند.
زیبایی ظاهری، تنها نکته مثبت در طراخی روئلتو نیست. این خودرو آیرودینامیک عالی و برتری واضح نسبت به اونتادور دارد. نیروی عمود بر سطح روئلتو، ۶۶ درصد بیشتر از اونتادور است و البته دیده بهتر برای راننده فراهم میکند. جاسازی اگزوزها و فرم بدنه در عقب نیز، ضمن رعایت زیبایی بصری، آیرودینامیک خودرو را بهبود دادهاند.
چرخهای روئلتو در جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ هستند. البته خریدار میتواند مدل سیاه فیبرکربن با ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچ هم سفارش دهد. در نسخهی سفارشی، تایر جلو و عقب پهنای ۲۶۵ و ۳۵۵ میلیمتر خواهند داشت. لامبورگینی ادعا میکند برای جدیدترین محصول خود، ۴۰۰ رنگ قاب سفارش ارائه خواهد کرد.
طراحی کابین و نمای داخلی لامبورگینی رولتو
داشبورد و ادوات فضای داخلی روئلتو، هماهنگی جذابی با طراحی بدنه و طرح Y دارند. این موضوع به خوبی در بخش مرکزی داشبورد دیده میشود.
پشت فرمان، پنل تمام رنگی دیجیتال با ابعاد ۱۲/۳ اینج نصب شده است. برای سیستم ناوبری، سرگرمی و امکانات رفاهی، مانیتور ۸/۴ اینچ با ساختار عمودی وجود دارد. روبروی سرنشین کنار راننده هم، نمایشگر باریک و عریض با قطر ۹/۱ اینچ استفاده خواهد شد.
هر سه مانیتور، قابلیتهای مختلف با تنظیمات گرافیکی متنوع دارند. سرنشین کنار راننده میتواند از نمایشگر خود برای بررسی شرایط آب و هوا یا نقشهخوانی استفاده کند. بسیاری از فناوریهای مدرن، مثل ارتباط صوتی برای کنترل تجهیزات، مسیریابی سهبعدی با نمایش اطلاعات روی شیشه، حسگرهای جلوگیری از برخورد و کروزکنترل هوشمند، روی لامبورگینی روئلتو نصب خواهد شد. همچنین بهروزسانی اینترنتی برای این خودرو وجود خواهد داشت.
طرح و رنگبندی قابل انتخاب برای صندلی، ۷۰ نوع خواهد بود. همچنین مواد مختلف با چرم طبیعی، فیبر مصنوعی، گیاهی یا دوستدار محیط زیست، به سفارش مشتری استفاده میشوند.