هاست پرسرعت
تکنولوژی

آخرین اطلاعات از تاریخ عرضه GTA 6 و پلتفرم‌های میزبان آن

آخرین اطلاعات از تاریخ عرضه GTA 6 و پلتفرم‌های میزبان آن

سری بازی‌های Grand Theft Auto یا به اختصار GTA از محبوبیت زاید الوصفی در بین گیمرها برخوردار است و شماره آخر یعنی GTA 5 کماکان بعد از گذشت نزدیک به 10 سال، مخاطبان پرشماری دارد. با این اوصاف، مدت‌ها است که جامعه گیمری مشتاقانه منتظر هرگونه خبری در مورد Grand Theft Auto 6 است و در حالی که هنوز هیچ تاییدیه رسمی وجود ندارد، به نظر می‌رسد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این بازی با عبور از کنسول‌های نسل گذشته پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، تنها برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

چرا GTA 6 به صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل بعدی و رایانه‌های شخصی ساخته می‌شود؟

در یکی دو سال گذشته GTA 6 سوژه بسیاری از شایعات داغ بوده و اطلاعات نسبتاً زیادی نیز از این عنوان به بیرون درز کرده که از جمله آن‌ها می‌توان افشای بزرگ ماه سپتامبر 2022 اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، گزارش‌های داخلی دیگری هم در دسترس قرار گرفته که بر اساس آن‌ها به نظر می‌رسد انحصاری بودن بازی برای کنسول‌های نسل بعدی و رایانه های شخصی قطعی خواهد بود. در ضمن، عملکرد عجیب و غریب عنوان فعلی Grand Theft Auto در کنسول‌های قدیمی‌تر و رویکرد اخیر راکستار گیمز به GTA Online هر چه بیشتر باعث شده‌اند تا این شایعات و اطلاعات تأیید نشده قابل باور باشند.

راکستار گیمز همواره با هر بازی جدیدی که منتشر نموده، ژانر جهان باز را دنیای گیم از نو تعریف کرده و پیش‌بینی می‌شود GTA 6 هم همین روند را ادامه دهد. از آنجایی که صنعت بازی از زمان عرضه اولیه Grand Theft Auto 5 در سال 2013 به طور قابل توجهی تکامل یافته، منطقی است که انتظار داشته باشیم شماره بعدی این سری دارای گرافیک و مکانیک‌های گیم پلی بسیار پیشرفته‌ای باشد.

GTA 6

تصاویر پیش از آلفا از بازی GTA 6 که در سپتامبر 2022 به بیرون درز کردند، نشان می‌دهند که این عنوان جدید گرافیک بسیار واقعی گرایانه‌تر و فیزیک گیم پلی بهبود یافته‌تری را در مقایسه با نسخه قبلی خود ارائه می‌دهد. این تصاویر گرافیک خیره کننده و دنیای باز پیچیده‌ای را به نمایش گذاشته و نشان می‌دهند که راکستار گیمز قصد دارد عملکرد بازی خود را برای اجرا روی کنسول‌های نسل بعدی و رایانه‌های شخصی بهینه کرده و به این ترتیب از مشکلاتی که ممکن است در کنسول‌های ضعیف‌تر نسل گذشته پیش بیاید، دوری کند.

یک پست Reddit که اخیراً حذف شده، حاوی نقشه لو رفته بازی GTA 6 بود که شهر “وایس سیتی” را در وسعتی بسیار بزرگ نشان می‌داد و ایالت “سان آندریاس” عملاً در مقایسه با آن بسیار کوچک به نظر می‌رسید. با توجه به پیش نیازهای سخت افزاری لازم برای اجرای عنوان فعلی GTA و با در نظر گرفتن چنین مقیاس بزرگی، بعید است که کنسول‌های قدیمی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بتوانند به طور موثر و روان دنیای پهناور GTA 6 را رندر و اجرا کنند. در نتیجه منطقی است که راکستار گیمز سخت افزارهای به‌روزتری مانند پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی را برای انتشار بازی خود هدف قرار دهد.

تام هندرسون، یکی از نویسندگان نشریه Insider Gaming، اخیراً گزارش داده که راکستار گیمز سال 2024 را برای انتشار GTA 6 در نظر گرفته اما احتمال تأخیر خوردن این بازی تا تعطیلات 2025 نیز وجود دارد. به گفته هندرسون، این بازی به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. با وجود اینکه کنسول‌های نسل نهم از سال 2020 وارد بازار شده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند شمار کاربران خود را به اندازه کنسول‌های نسل قبلی برسانند و عرضه عناوینی مانند GTA 6 می‌تواند این شرایط را به کلی عوض کند.

طبق گزارش‌ها، راکستار منتظر است تا کنسول‌های نسل جدید تا قبل از انتشار GTA 6 بتوانند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند و به این ترتیب، از وجود مشتریان قابل توجه در هنگام عرضه بازی اطمینان حاصل کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا