هاست پرسرعت
خودرو

دوج چلنجر مدرن با ظاهر کلاسیک، بدنه فیبرکربن و پیشرانه همی؛ شاهکار eXoMod

دوج چلنجر مدرن با ظاهر کلاسیک، بدنه فیبرکربن و پیشرانه همی؛ شاهکار eXoMod

تصور دوج چلنجر با بدنه‌ی ۱۹۶۸ و موتور ۶/۲ لیتر سوپرشارژ ۸۰۷ اسب بخار، رویای عاشقان خودروهای امریکایی است. این پروژه براساس نسخه‌ی ۲۰۰۸ به ثمر رسید و حالا مشتریانی از سراسر جهان دارد.

دوج چلنجر، نماد خودروهای عضلانی است. هرچند که فورد موستانگ و شورولت کامارو نیز در این کلاس حضور دارند اما چلنجر با طراحی اصیل‌ و پیشرانه‌های قدرتمند، همچنان توجه بیشتری به خود جلب می‌کند.

اولین چلنجر، سال ۱۹۶۹ معرفی شد و تا سال ۱۹۷۴ روی خط تولید باقی ماند. پیش‌تر، اواخر دهه‌ی ۵۰ میلادی نیز خودرویی به نام چلنجر توسط دوج عرضه شد که البته، نسخه‌ای از دوج کورونت (Dodge Coronet) بود. همچنین، دیگر خودروی مشهور دوج با نام چارجر، از نسل اول در سال ۱۹۶۶ تا اتمام تولید نسل پنجم در سال ۱۹۸۷، فقط با بدنه‌ی دودر تولید می‌شد. به همین دلیل، تشخیص چارجر و چلنجر کلاسیک، نیازمند تجربه و دانش است. از سال ۲۰۰۶ تا امروز، چارجر با ساختار چهاردر عرضه می‌شود و چلنجر، دودر باقی مانده است.

دوج چلنجر تیونینگ اکسامود

شرکت تیونینگ eXoMod متخصص در ساخت بدنه‌ی فیبرکربن، به‌تازگی چلنجر مدرن را با بدنه‌ی چارجر ۱۹۶۸ معرفی کرده است. در اصل، این مدل از چلنجر سال ۲۰۰۸ حاصل شده و به همین دلیل، پیشرانه مدرن دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند، امکان ساخت بدنه‌ی مذکور برای انواع چلنجر SRT هلکت امروزی فراهم کرده و آماده جذب مشتری است.

چلنجر تیونیننگ اکسامود، نسبت به چارجر ۱۹۶۸ حدود ۱۰ سانتی‌متر پهنای بیشتر دارد. جالب‌تر اینکه به لطف فیبرکربن، ۱۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از چلنجر ۲۰۰۸ است. مهندسان شرکت، ۱۵۰۰ نفرساعت برای ساخت این بدنه، زمان صرف کرده‌اند.

فرمان دوج چلنجر تیونینگ

پیشرانه‌ی چلنجر eXoMod با نمونه‌ی ۶/۲ لیتر سوپرشارژ تعویض شده است تا ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۷۲ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. همچنین جدیدترین مدل گیربکس ۸ سرعته دوج و ترمزهای برمبو نیز روی خودرو نصب شده است. این مدل، چرخ‌های ۲۰ اینچ سفارشی و تایرهایی نیتو (Nitto) با پهنای ۲۵۵ میلی‌متر در جلو و ۳۰۰ میلی‌متر در عقب دارد. با این تجهیزات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در حدود ۳ تا ۳/۵ ثانیه خواهد بود.

قیمت دوج چلنجر eXoMod با بدنه‌ی فیبرکربن و تجهیزات فنی جدید، ۳۴۵ هزار دلار اعلام شده است. این مدل با نام کوئیک‌سیلور شناخته می‌شود. مالکان چلنجر مدل ۲۰۰۸ به بعد نیز می‌توانند بدنه‌ی eXoMod را سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا