معرفی آستونمارتین والور، مدلی تولید محدود با پیشرانه V12 و گیربکس دستی
معرفی آستونمارتین والور، مدلی تولید محدود با پیشرانه V12 و گیربکس دستی
والور که به مناسبت جشن ۱۱۰ سالگی آستونمارتین معرفی شده، به پیشرانهٔ V12 توئین توربو با ۷۱۵ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی مجهز است.
آستونمارتین ۱۱۰ سالگی خود را با معرفی یک مدل تولید محدود بنام والور جشن گرفته است. این خودرو طراحی رترو دارد که از نسل اول ونتیج و همینطور خودروی مسابقهای لمانز دههٔ ۸۰ آستون الهام گرفته است. هرچند متأسفانه تصاویری که از این خودرو منتشر شده واضح نیستند ولی بدنهٔ فیبر کربنی، کاپوت صدفی مانند با دریچهٔ نعل اسبی روی آن، چراغهای جلوی دایرهای، جلوپنجرهٔ عریض و اسپلیتر برجسته را میتوان تشخیص داد.
در قسمت جانبی خودرو گلگیرهای جلوی برجسته با دریچههای هوای کاربردی به همراه بدنهٔ ساده، گلگیرهای عقب برجسته و سقف دو حبابی جلبتوجه میکند. یکی از جذابترین ویژگیهای این قسمت اما رینگهای فورجکاری شدهٔ ۲۱ اینچی با طراحی لانهزنبوری است که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت S 5 پوشیده شدهاند. پشت این رینگها هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۴.۲ اینچی در عقب پنهان شدهاند. دیفیوزر برجسته، سه سر اگزوز در وسط و چراغهای تیغهای LED هم از ویژگیهای بخش عقبی والور هستند.
کابین این مدل تولید محدود شبیه ونتیج است اما پانل میانی داشبورد آن با دریچههای تهویهٔ جدید و دکمههای متفاوت بروز شده است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم کاملاً جدید است زیرا باید دستهدندهٔ گیربکس دستی روی آن قرار میگرفت. رو دریهای فیبر کربنی با تسمه بجای دستگیره و صندلیهای اسپرت با پوستهٔ فیبر کربنی و روکش پشمی با الهام از مدل DBR1 برندهٔ لمانز سال ۱۹۵۹ هم از دیگر ویژگیهای داخلی این آستونمارتین تولید محدود هستند.
زیر کاپوت والور یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته که ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مذکور متصل میشود که نیرو را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب تحویل میدهد. این خودرو به حالتهای رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس و پیست مجهز است که پاسخ gsxr گاز، گشتاور و صدای پیشرانه را تنظیم میکند. علاوه بر این، آستونمارتین برای والور سیستم فرمان جدید و سیستم تعلیق اختصاصی با کمکفنرهای تطبیقی، فنرها و آنتیرول بارهایی است که همگی بهطور خاص برای این مدل طراحی شدهاند.
آستونمارتین این خودرو را در درجهٔ اول یک ماشین جاده توصیف کرده و وعدهٔ ارائهٔ دینامیک رانندگی عالی را داده است. والور قرار است به یکی از کلکسیونیترین آستونمارتینها تبدیل شود زیرا تنها ۱۱۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. سازندهٔ بریتانیایی هنوز قیمت این محصول تولید محدود را اعلام نکرده ولی قرار است تحویل اولین نمونههای آن به خریداران را در سهماههٔ پایانی سال جاری آغاز کند.