هاست پرسرعت
خودرو

تعلیق فعالیت‌های میتسوبیشی در چین به خاطر فروش پایین

تعلیق فعالیت‌های میتسوبیشی در چین به خاطر فروش پایین

میتسوبیشی موتورز ژاپن اعلام کرد پس از عملکرد ضعیف محصولاتش در بازار رقابتی چین فعالیت‌های خود در این کشور را به حال تعلیق درمی‌آورد.

این خودروساز مشهور اعلام کرد تغییر ذائقه مشتریان چینی و روی‌گردانی از خودروهای بنزینی و انتخاب محصولات برقی باعث شده میزان فروش محصولات میتسوبیشی کمتر از حد انتظار باشد. ژاپنی‌ها با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان ساخته‌اند:

در طی ماه‌های گذشته مدیریت و سهامداران شرکت تلاش کرده‌اند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند اما به دلیل شرایط بازار و با تأسف فراوان می‌بایست از فرصت استفاده کنیم و به سمت خودروهایی با قوای محرکه جدید برویم. شرکت ما پس از پشت سر گذاشتن این مشکلات دوباره احیا خواهد شد.

یکی از نماینده‌های میتسوبیشی صدور این بیانیه را تائید کرده است. میتسوبیشی و گک چین به عنوان همکار این برند ژاپنی گفته‌اند تمامی سهامداران حداکثر تلاش خود برای بهینه‌سازی ساختار نیروی انسانی را انجام می‌دهند تا حقوق آن‌ها تضمین شود. ناکامی میتسوبیشی در چین نشان دهنده فشار شدیدی است که روی برندهای ژاپنی وجود دارد. این خودروسازان در توسعه محصولات برقی عقب مانده‌اند و سهم خود از بازار را به برندهای تازه‌نفسی همچون تسلا و بی وای دی بخشیده‌اند.

فروش هوندا و نیسان در چین نیز طی دو سال گذشته افت داشته است و برای اولین بار در ده سال اخیر تویوتا خبر از کاهش فروش خود در این کشور پرجمعیت داد. تصمیم میتسوبیشی برای تعلیق فعالیت‌های خود در چین پس از آن اعلام می‌شود که تولید خودرو در کارخانه چانگشا نیز طی ماه‌های قبل متوقف شده بود. یکی از مدیران ارشد این برند اعلام کرده بود میتسوبیشی در حال تلاش برای غلبه بر مشکلات خود در چین است اما هم‌اکنون خبر رسمی خروج شرکت از بازار مهم چین منتشر می‌شود.

بیشترین میزان فروش سالانه میتسوبیشی در کشور یاد شده به سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شود که طی آن توانست حدود ۱۳۵ هزار دستگاه خودرو را بفروشد. میزان تولید میتسوبیشی در چین طی سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۵ هزار دستگاه رسید و این روند در ماه ژانویه امسال به ۱۵۳۰ دستگاه و در ماه آوریل به صفر دستگاه منتهی شد. خودروساز یاد شده یک شاسی‌بلند برقی با نام ایرترک را در این کشور پهناور عرضه می‌کند که سال پیش فقط ۵۱۵ دستگاه فروش داشت. ژاپنی‌ها چندی قبل برنامه‌های خود برای برقی سازی تمامی خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۳۵ را اعلام کردند و گفتند تا سال ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری را در این زمینه انجام خواهند داد. این تلاش‌ها نشان دهنده تصمیم جدی برندهای مطرح جهانی برای استفاده از قوای محرکه جدید در خودروهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا