معرفی فولکسواگن گلف GTI 380 برای خداحافظی با گیربکس دستی
معرفی فولکسواگن گلف GTI 380 برای خداحافظی با گیربکس دستی
فولکسواگن تصمیم به حذف گیربکس دستی از گلف GTI گرفته و بدین منظور پکیج ویژهای بنام ۳۸۰ را با قیمت پایهٔ ۳۲,۴۸۵ دلار برای آن ارائه کرده است.
فولکسواگن قصد پایان دادن به تولید گلف GTI با گیربکس دستی را دارد و بدین منظور، پکیج جدید GTI 380 را ارائه کرده تا میراث این گیربکس را گرامی بدارد. نام این پکیج ویژه از کد داخلی نسل هشتم گلف گرفته شده است و برای تمام تیپهای گلف GTI دستی ارائه میشود.
این نسخه روی رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی مشکی براق قرار گرفته که از گلف R نسخهٔ بیستسالگی گرفته شده و با لاستیکهای پرفورمنس تابستانی پوشیده شده است. فولکسواگن همچنین سقف و قاب آینههای جانبی را هم با رنگ مشکی براق رنگآمیزی کرده که با رنگ قرمز استاندارد GTI تضاد جذابی ایجاد میکند. البته برای این نسخه رنگهای دیگری هم مثل آبی اطلسی، مشکی مرواریدی، قرمز متالیک کینگز، سفید اوپال و… هم ارائه میشود که از بین آنها، رنگ خاکستری گرافیتی فقط مخصوص این نسخه خواهد بود.
در داخل خودرو، دستهدندهای به شکل توپ گلف بین صندلیهای جلو قرار گرفته که یکی از ویژگیهای اصلی گلف GTI از زمان معرفی نسل اول بوده است. تیپهای پایینی گلف GTI 380 با صندلیهای پارچهای چهارخانهٔ سنتی GTI ارائه میشود درحالیکه برای تیپهای بالاتر صندلیهای چرمی قابل سفارش خواهد بود.
زیر کاپوت اما تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. ازاینپس اما انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت خواهد گرفت. فولکسواگن همچنین بعد از مدل ۲۰۲۴، گیربکس دستی را از گلف R هم حذف خواهد کرد. هرچند GTI 380 هیچ ارتقائی در موتور تجربه نکرده اما بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق تطبیقی ارائه میشود.
قیمت گلف GTI 380 در تیپ پایهٔ S از ۳۲,۴۸۵ دلار آغاز میشود و در تیپ SE به ۳۷,۲۸۵ دلار میرسد. قیمت بالاترین تیپ یعنی اتوبان هم از ۴۰,۶۲۵ دلار شروع میشود. فروش این گلف ویژه از اوایل پاییز پیش رو آغاز خواهد شد.