هاست پرسرعت
خودرو

درگ سریع‌ترین نسخه آئودی‌های RS3، RS5 و RS7، پنج، شش یا هشت سیلندر؟

درگ سریع‌ترین نسخه آئودی‌های RS3، RS5 و RS7، پنج، شش یا هشت سیلندر؟

RS3 پرفورمنس، RS5 کامپتیشن و RS7 پرفورمنس قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخه از محصولات اسپرت آئودی هستند که در اینجا به مصاف یکدیگر می‌روند.

در دنیای آئودی، حروف RS به معنای بالاترین سطح قدرت و پرفورمنس است اما گاهی به مدل‌های RS، پسوندی اضافه می‌شود که آن‌ها را حتی سریع‌تر و قوی‌تر می‌کند. حال مت واتسون از کارواو، سه نمونه از این مدل‌ها را گرد هم جمع کرده تا مثل همیشه شاهد مسابقات درگ بین آن‌ها باشیم. کوچک‌ترین، سبک‌ترین و ضعیف‌تر عضو این جمع خانوادگی، RS3 پرفورمنس است که از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی استفاده می‌کند.

درگ سریع‌ترین نسخه آئودی‌های RS3، RS5 و RS7، پنج، شش یا هشت سیلندر؟

این موتور در نسخهٔ پرفورمنس ۴۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۷ اسب بخار از RS3 معمولی بیشتر است. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. خودروی بعدی این جمع کوپهٔ RS5 کامپتیشن است. برخلاف دو آئودی دیگر، این مدل در پیشرانه تغییری را نسبت به RS5 معمولی تجربه نکرده و ارتقاءهای آن صرفاً به تغییراتی در سیستم تعلیق و کاهش اندک وزن محدود می‌شود. این یعنی موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو همچنان همان ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. RS5 کامپتیشن از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند و مثل دیگر برادرانش به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است.

درگ سریع‌ترین نسخه آئودی‌های RS3، RS5 و RS7، پنج، شش یا هشت سیلندر؟

قوی‌ترین و سنگین‌ترین خودروی این درگ خانوادگی هم RS7 پرفورمنس است که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور که در بسیاری از محصولات گروه فولکس‌واگن مثل لامبورگینی اوروس، پورشه پانامرا، بنتلی کانتیننتال و… استفاده می‌شود، در RS7 پرفورمنس ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۳۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر از RS7 استاندارد بیشتر است. این ماشین بیش از ۲ تن وزن دارد و از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند.

درگ سریع‌ترین نسخه آئودی‌های RS3، RS5 و RS7، پنج، شش یا هشت سیلندر؟

خب حالا که اعداد و ارقام مشخصات خودروها را بررسی کردیم می‌توانیم سراغ تماشای این درگ خانوادگی برویم با این توضیح که باند فرودگاه محل برگزاری مسابقه بسیار خیس است و این موضوع قطعاً حتی روی پرفورمنس خودروهایی که از سامانهٔ چهارچرخ محرک توانمند کواترو بهره می‌برند هم تأثیر خواهد گذاشت.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS3 پرفورمنس

آئودی RS5 کامپتیشن

آئودی RS7 پرفورمنس

پیشرانه ۲.۵ لیتری I5 توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۰۷ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار  ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم ۱۶۹۵ کیلوگرم ۲۰۶۵ کیلوگرم
قیمت ۶۵,۰۰۰ پوند ۸۵,۰۰۰ پوند ۱۱۸,۵۴۵ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا