پورشه ۹۱۱ توربو S تیون شده در برابر ۹۱۸ اسپایدر؛ کدامیک سریعتر است؟
پورشه ۹۱۱ توربو S تیون شده در برابر ۹۱۸ اسپایدر؛ کدامیک سریعتر است؟
خودروهای مدرن امروزی قویتر از هر زمان دیگری هستند و مسابقه درگ بین پورشه ۹۱۱ توربو S و ۹۱۸ اسپایدر به خوبی چنین چیزی را نشان میدهد.
۹۱۱ توربو S جدید یک نیروگاه متحرک به شمار میرود و البته تیونرها نیز با اندکی دستکاری این خودرو به ارقام اسب بخار قابلتوجهی دست پیدا میکنند. در جدیدترین مسابقه درگ برگزار شده میتوانیم شاهد رقابت نفسگیر این خودرو با پورشه ۹۱۸ اسپایدر استوک باشیم. در این رقابت کاهش فاصله عملکردی دو خودروی دوستداشتنی پورشه قابل مشاهده خواهد بود.
نیروبخش ۹۱۸ اسپایدر قوای محرکه هیبریدی است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی و دو پیشرانه برقی تشکیل میشود. این مجموعه ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در طرف مقابل ۹۱۱ توربو S را داریم که از دستیار برقی استفاده نمیکند اما شرکت ES موتور آن را تیون کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی آن بجای ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور حالت استاندارد ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. برای رسیدن به چنین ارقامی از اینترکولرهای جدید و کیت اگزوز تیتانیومی استفاده شده است.
۹۱۱ همچنین سبکتر از برادر خود است و وزن آن به ۱۶۴۰ کیلوگرم میرسد درحالیکه وزن ۹۱۸ اسپایدر ۱۶۷۴ کیلوگرم خواهد بود. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند اما گیربکس ۹۱۸ از نوع ۷ سرعته و گیربکس ۹۱۱ از نوع ۸ سرعته PDK است. ۹۱۸ تنها در مسابقه اول برنده میشود و به دلیل لانچ سریعتر نسبت به ۹۱۱ میتواند زودتر به خط پایان برسد. در مسابقات بعدی این ۹۱۱ است که دست برتر را دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۷ ثانیه طی میکند درحالیکه رکورد ۹۱۸ برای این مسافت ۹.۹ ثانیه است.
در مسابقه رولینگ نیز هایپرکار دوستداشتنی پورشه نمیتواند خودی نشان دهد و ۹۱۱ هر ۴ مسابقه را با پیروزی پشت سر میگذارد. ۹۱۸ حتی در تست ترمز نیز مغلوب میشود هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو وجود ندارد. این هایپرکار حدود ۱۰ سال پیش جزو پیشرفتهترین خودروهای دنیا بود و پرفورمنس فوقالعاده و قیمتی نجومی آن کاملاً جلبتوجه میکرد اما امروز یک ۹۱۱ توربو S تیون شده میتواند با قیمت بسیار کمتر آن را شکست دهد. نظر شما دراینباره چیست؟