هزینه و اجرت تعمیرات انواع ۲۰۶ – ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعمیرات انواع ۲۰۶ – ۱۴۰۲
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای گوناگون پژو ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
خودروهای هاچبک در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بیشک پژو ۲۰۶ را میتوان محبوبترین آنها دانست. این خودرو در زمان عرضه جزو مدرنترین خودروهای بازار بود اما با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمتش افزوده شد! ۲۰۶ در تیپهای مختلفی تولید شده است که دو نوع تیپ ۲ و تیپ ۵ آن به فروش بیشتری دست یافت. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کمنظیر بود و حتی با گرانتر از خود نیز رقابت میکرد. ایرانخودرو پس از چند سال نسخه فیس لیفت شده ۲۰۶ را با نام ۲۰۷ به خریداران قالب کرد، خودرویی که هماکنون نیز با قیمتهای نجومی به فروش میرسد. بههرحال در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۴۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض هوزینگ واتر پمپ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۶ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه دینام | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض کاتالیست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض شمع | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۲ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض ترموستات | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض رادیاتور آب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض منبع انبساط | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۲۷ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پلیمری | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۳۶ | تعویض فشنگی آب | ۵۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض دسته موتور راست | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض دسته موتور پایین درجا | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
۴۳ | تعویض پمپ بنزین | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض فیلتر بنزین | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض لوله رفت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعمیر کامل گیربکس | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض سیم کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض کائوچویی gsxr کلاچ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۶ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۷ | تعویض سنسور کیلومتر | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۰ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض رام زیر موتور | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض قرقری بازویی فرمان هر طرف | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن ژامبون هر طرف | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعمیر کامل اکسل | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ |
۷۵ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۷۶ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۷۷ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض پایه دینام | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض پولک بغل سیلندر و باز و بست اگزوز بغل و دینام و هیدرولیک | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تنظیم غربیلک فرمان | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض بوستر و باز و بستن gsxr | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۰۷ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۱۰ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۲ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پژو ۲۰۶
در جدول زیر مشخصات تیپهای مختلف پژو ۲۰۶ ذکر شده است:
تیپ ۱ | تیپ ۲ | تیپ ۳ | تیپ ۴ | تیپ ۵ | تیپ ۶ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک (فاقد تیپ ترونیک) | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
قدرت (اسب بخار) | ۷۵ | ۷۵ | ۷۵ | ۱۱۰ | ۱۱۰ | ۱۱۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۴۲ | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۱.۴ | ۱۱.۶ | ۱۳.۴ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۹۰ | ۲۰۰ | ۱۹۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۶۵ | ۱۰۵۴ | ۱۰۵۴ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴ | ۶.۴ | ۶.۴ | ۷.۱ | ۶.۴ | ۷.۱ |
قیمت پژو ۲۰۶
از بین تیپهای گوناگون ۲۰۶ هماکنون مدلهای تیپ ۲ و تیپ ۳ سقف شیشهای تولید میشوند و قیمت آنها را در جدول زیر مشاهده میکنید:
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۱۴۰۱ | ۲۱۴,۸۷۰,۰۰۰ | ۴۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ | پانوراما – ۱۴۰۲ | ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب پژو ۲۰۶
اگرچه ۲۰۶ در زمان عرضه به بازار ایران خودروی مدرنی محسوب میشد اما هماکنون جزو قدیمیترینهاست و از کیفیت آن نیز کاسته شده است. با این وجود طراحی ۲۰۶ همچنان بهتر از اکثر تولیدات قدیمی ایرانخودرو و سایپاست. از جمله نقاط قوت این خودرو میتوان به ایمنی نسبی در مقایسه با رقبای دیگر بازار، بازار خریدوفروش خوب، طراحی ظاهری و کابین مناسب و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. از طرف دیگر ۲۰۶ نیز همچون دیگر محصولات قدیمی پژو در کشورمان خودروی پر استهلاکی به شمار میرود و هزینههای نگهداری بالایی دارد. به این موارد باید کیفیت پایین به ویژه در سالهای اخیر و کمبود فضای کابین و بار را افزود.