ماسیمو فراشلا به عنوان مدیر طراحی جدید آئودی انتخاب شد
ماسیمو فراشلا به عنوان مدیر طراحی جدید آئودی انتخاب شد
ماسیمو فراشلا مدیر طراحی اسبق لندرور به عنوان سکاندار بخش طراحی محصولات آئودی انتخاب شد.
پس از ۱۰ سال حضور در بخش ریاست طراحی آئودی، مارک لیچ قرار است نقش دیگری را در این خودروساز بر عهده بگیرد و از اول ژوئن امسال ماسیمو فراشلا که قبلاً طراح خودروهایی همچون لندرور دیفندر، دیسکاوری، ولار و رنجرور بوده به عنوان مدیر طراحی جدید ارباب حلقهها انجاموظیفه خواهد کرد. این طراح برجسته نقش مهمی را بر عهده میگیرد چراکه قرار است نسل آینده محصولات آئودی از جمله خودروهای برقی زیر نظر او شکل بگیرند.
آئودی از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروهای برقی را عرضه خواهد کرد و از آنجایی که مدلهای درونسوز قبلاً فرایند طراحی خود را طی کردهاند بنابراین فراشلا تمرکز خود را روی محصولات بدون آلایندگی خواهد گذاشت. البته این به معنی عدم نظارت روی طراحی خودروهای درونسوز نیست چراکه مدیر جدید آئودی قرار است فیس لیفت های مدلهای بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی را طراحی نماید. ارباب حلقهها همچنین اعلام کرده تا سال ۲۰۳۲ به دنبال تولید خودروهای درونسوز خواهد بود.
فراشلا میگوید به دنبال طراحی خودروهایی خواهد بود که ریزهکاریهای اضافی باشند و صرفاً از روندهای روز پیروی نکنند. او خاطرنشان میسازد محصولات آینده آئودی از زبان طراحی بدون زمان و رضایت بخشی سود خواهند برد. گرنوت دالنر مدیرعامل آئودی اطمینان دارد فراشلا میتواند زبان طراحی احساسی و غیر قابل اشتباه را ارائه نماید. آئودی در سالهای آخر با کانسپت های موسوم به Sphere پیشنمایشی از طراحی محصولات آینده خود را داشته است. خودرویی که مشاهده میکنید گرندسفر نام دارد و احتمالاً به عنوان جانشین A8 پرچمدار و در قامت یک سدان لوکس فول سایز و برقی پدیدار خواهد شد. همچنین کانسپت های دیگری همچون اسکای اسفیر روباز، اوربان اسفیر مینی ون مانند و فست بک اکتیو اسفیر رونمایی شدهاند که شاید این مدل آخر در نهایت به یک وانت پیکاپ برقی تبدیل شود. هنوز مشخص نیست که آیا فراشلا روی نسخههای تولیدی این کانسپت ها نیز کار خواهد کرد یا خیر.
این طراح ۵۲ ساله ایتالیایی قبلاً برای شرکتهای برتونه، فورد و کیا کار کرده و علاقه خاصی به سادهسازی محصولات دارد. به این ترتیب احتمال دارد آئودی روش متفاوتی نسبت به بی ام و در زمینه طراحی محصولاتش اتخاذ کند؛ اما کار او در این سمت آسان نخواهد بود چراکه محصولاتی همچون TT راهی موزه شدهاند و همین موضوع درباره R8 نیز صدق میکند. همچنین خبری از نسل بعدی A1 و Q2 نخواهد بود. درعینحال تولید شاسیبلند سه ردیفه و پرچمدار با نام احتمالی Q9 برای رقابت با بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS تایید شده است. در همین اثنا خودروی برقی Q6 E-Tron تا چند ماه دیگر راهی بازار خواهد شد و آئودی در سالهای پیش رو روزهای شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت.
مجله خبری gsxr