دومین مسابقه WEC 2024 با پیروزی تویوتا به پایان رسید
دومین مسابقه WEC 2024 با پیروزی تویوتا به پایان رسید
تویوتا با انتخاب تایر درست در باران میان مسابقه موفق شد فراری و پورشه را پشت سر بگذارد.
تویوتا GR010 هیبریدی شماره ۷# موفق شد با سبقت از پورشه ۹۶۳ LMDh تیم «پورشه پسنکی» به مقام نخست دست پیدا کند. درحالیکه رقبای دیگر مانند فراری به استفاده از تایرهای خشک اصرار داشتند، تویوتا بهدلیل باران در میانه مسابقه، استفاده از تایرهای خشک را کنار گذاشت و از تایرهای خیس استفاده کرد.
مقالات مرتبط:
در ابتدا، رقابت کلاسیک فراری-تویوتا بالا گرفت روند یکسانی داشت و فراریهای ۴۹۹P بهلطف سرعت بیشتری که در خط مستقیم داشتند، جایگاه خود را تثبیت کرده بودند. با این وجود، با پیشروی بیشتر، روند مسابقه تغییر کرد و در میانه راه، زمین مسابقه بارانی شد تا زمینه را برای پیروزی سه راننده تویوتا یعنی «کانوِی»، «د وریس» و «کوبایاشی»آماده کند که مسابقه مسابقه را از جایگاه ششم آغاز کرده بودند.
با شروع باران، خودروهای فراری سعی کردند با استفاده از همان تایرهای خشک در وقت صرفهجویی کنند اما با اینکار تنها سرعت خود را تا حدی کاهش دادند که برخی خودروهای کلاس LMGT3 هم از آنها سبقت میگرفتند. مدیر مسابقه و تست تیم فراری، «جیولیانو سالوی»، میگوید:
دلیل اینکه فراری دیرتر از دیگر ابرخودروها (۴ دور بعد) به پیت رفت این بود که تصور میکرد باران موقتی خواهد بود؛ بنابراین تصور میکردیم از آن دسته شرایطی باشد که نیازی ندارد زیاد به رادار نگاه کنیم. مشخصا ما شرایط را اشتباه خواندیم. سعی هم نمیکنیم چیزی را پنهان کنیم چون یک اشتباه روشن بود.
او در ادامه تاکید میکند که تیمش میتوانست برای دو خودرو شماره #۵۱ و #۵۳ دو استراتژی مجزا ترتیب دهد اما:
در آن لحظه فرصتی برای مشاهده کردن و درک کردن نبود. باید در زنجیره ارتباطیمان بازنگری کنیم. باید روند را تغییر دهیم.
بنابراین درحالیکه فراری پیشروی بخش اعظمی از مسابقه بود اما سرانجام خودروهایش به مقام چهارم و هفتم رسیدند. تویوتا که از موقعیت ورود خودروی ایمنی استفاده کرده بود با انتخاب درست و بهموقع تایر خیس به مقام نخست رسید. خودروی شماره #۸ این تیم هم به مقام ششم دست یافت. در این میان، دو خودروی شماره #۶ و #۵ تیم پورشه پنسکی هم از فرصت استفاده کردند و با کنار زدن خودروهای ایتالیایی به مقام دوم و سوم رسیدند.
در کلاس GT3 هم تیم WRT موفق شد با تکیه بر خودروهای بیامو M4 GT3 خود به مقامهای اول و دوم کلاس دست پیدا کند. پورشه تیم مانتی رکسینگ هم موفق شد تا به مقام سوم این کلاس برسد.
پس از پایان مسابقه پنالتیهایی شامل حال برخی شرکتکنندگان شد اما روی مقامهای برتر تاثیری نداشت. مسابقه بعدی قهرمانی استقامت جهان در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و در پیست زیبای اسپا در بلژیک برگزار خواهد شد. برای مشاهده تقویم کامل این فصل مطلب «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون میدانیم» را مطالعه کنید.
مجله خبری gsxr