معرفی نسل جدید ام جی HS با پیشرانه هیبرید برای رقابت با راوفور و CR-V
معرفی نسل جدید ام جی HS با پیشرانه هیبرید برای رقابت با راوفور و CR-V
امجی در فستیوال سرعت گودوود امسال همراه با جشن صدمین سالگرد تأسیس خود، نسل جدید کراساوور HS را رونمایی کرده است.
HS با دو پیشرانهٔ جدید به بازار عرضه خواهد شد که یکی از نسل تازهٔ موتورهای بنزینی و دیگری یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدید است. هردو نسخه هماکنون در بریتانیا قابل سفارش هستند. قیمت پایهٔ کراساوور جدید امجی از ۲۴,۹۹۵ پوند آغاز میشود که ۹۴۵ پوند گرانتر از نسل قبلی است. تحویل نمونههای بنزینی از اواخر جولای و نسخهٔ پلاگینهیبریدی از اواخر سپتامبر شروع میشود.
HS جدید در طراحی هرچند برخی عناصر را همچنان از نسل قبلی قرض گرفته و جلوپنجرهٔ عریضی دارد که نسل جدید MG 3 را به یاد میآورد اما جزئیات جدید زیادی هم وجود دارد که نمایی متمایز به این کراساوور کامپکت میبخشند. ازجملهٔ این ویژگیها میتوان به چراغهای عقب سراسری، چراغهای جلوی باریک و تزئینات کرومی فراوان اشاره کرد. این ماشین با ۱,۸۹۰ میلیمتر پهنا، ۱۴ میلیمتر عریضتر از نسل قبلی است و ۳۰ میلیمتر ارتفاع کمتری دارد تا حال و هوای اسپرتتری پیدا کند. همچنین به لطف افزایش ۴۵ میلیمتری فاصلهٔ محوری، کابین خودرو هم حالا جادارتر شده است. شاسیبلند جدید امجی با ۴,۶۷۰ میلیمتر طول، از لحاظ اندازه بین تویوتا راوفور و هوندا CR-V قرار میگیرد.
پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ HS یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد ۹.۴ ثانیهای را فراهم میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم امکان انتخاب از بین گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعته دوکلاچه وجود خواهد داشت. نسخهٔ پلاگینهیبریدی اما از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۴۲ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۶ اسب بخاری بهره میبرد که خودرو را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. نکتهٔ مهمتر اما برد تمام الکتریکی ۱۲۰ کیلومتری این نسخه است که به لطف باطری ۲۴.۷ کیلووات ساعتی حاصل میشود.
نسل جدید HS در دو تیپ بنامهای SE و تروفی ارائه میشود که هردو با پیشرانههای بنزینی و پلاگینهیبریدی قابل انتخاب خواهند بود. تیپ SE بهصورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه شارژر بیسیم گوشی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه میشود. به گفتهٔ امجی، در داخل این خودرو کیفیت متریال هم بهبود پیدا کرده است.
نسخهٔ تروفی که ۲,۵۰۰ پوند گرانتر است، از رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی برش الماسی، آینههای جانبی برقی با گرمکن، تنظیم برقی شش جهتهٔ صندلی راننده، در صندوق برقی و سیستم صوتی با هشت بلندگو بهره میبرد. ظرفیت صندوق بار این ماشین هم به ۵۰۷ لیتر رسیده که ۴۴ لیتر بیشتر از قبل است. نسل جدید HS با پنج رنگ بیرونی مختلف شامل مشکی، سفید، نقرهای، خاکستری و قرمز راهی بازار خواهد بود.
مجله خبری gsxr