هاست پرسرعت
خودرو

آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

هنسی پیشرانهٔ چلنجر دیمن ۱۷۰ را به یک هیولای ۷.۲ لیتری توئین توربو تبدیل کرده که ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان پیمودن ۴۰۰ متر در ۷.۹ ثانیه را فراهم می‌کند.
آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

اکستریم اکستریم

در ژانویه ۲۰۲۴، جان هنسی با خبری خیره‌کننده دنیای موپار و خودروهای عضلانی را تکان داد. دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ قرار بود خشن‌تر، قوی‌تر و داغ‌تر شود. حالا شاهد اثبات آتشین این ادعای تگزاسی هستیم. با جدیدترین دستاورد بخش عملیات ویژه هنسی آشنا شوید. نیروگاه ۷.۲ لیتری با دو توربوشارژر که قدرتی ویرانگر دارد. در سال ۲۰۲۳، وقتی دوج چلنجر با سری «آخرین فراخوان» وداع کرد، جان هنسی یک چلنجر دیمن ۱۷۰ خرید و از سرعت فوق‌العادهٔ آن شگفت‌زده شد ولی بااین‌وجود، تصمیم گرفت این هیولا را بازهم سریع‌تر کند. تنها ۱۷ ماه طول کشید تا به وعده‌اش عمل کند و حالا نیروگاه جدید هنسی روی داینو آزمایش شده است.

آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

ویدئوی اول را تماشا کنید و ببینید که موتور ۷.۲ لیتری همی V8 در چند ثانیه هدرزهای اگزوز را به رنگ قرمز گداخته درمی‌آورد و با سوت شادمانه روی داینو می‌چرخد. این نیروگاه با ۲۲.۲ psi بوست توربوها، ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به نظر می‌رسد اختصاص یک تیم ویژه برای این پروژه نتیجه داده است زیرا بخش عملیات ویژه هنسی (HSO) تنها روی پروژه دیمن ۱۷۰ توئین توربو متمرکز بود. این خودرو اما دیمن ۱۷۰ شخصی جان هنسی است که نهایت ارتقای اسب بخار را دریافت می‌کند. گفته می‌شود تنها ۱۲ دستگاه دیمن ۱۷۰ از این ارتقای HSO بهره‌مند خواهند شد که شامل تعویض موتور، گیربکس و احتمالاً میل‌گاردان است.

آزمایش چلنجر دیمن 170 توئین توربو هنسی روی داینو و نمایش 1700 اسب بخار!

قطعات اصلی بسته‌بندی و نگهداری شده و آماده نصب مجدد خواهند بود تا در صورت تمایل مالک، این هیولای ۱۷۰۰ اسب بخاری به نسخه استاندارد ۱۰۲۵ اسب بخاری کارخانه‌ای بازگردد. دیمن ۱۷۰ هنسی بجای موتور سوپرشارژ دوج، به پیشرانه‌ای سفارشی با دو توربوشارژر پرسیژن ۷۵۷۶ مجهز شده است و حدود ۷۰ درصد خروجی بالاتری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد. هنسی همچنین اهداف بلندپروازانه‌ای برای این ماشین دارد که شامل زمان درگ ۴۰۰ متر ۷.۹ ثانیه با سرعت ۲۸۰ تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در خط پایان است. این عملکرد حدود یک ثانیه سریع‌تر از دیمن ۱۷۰ استاندارد و ۴۰ کیلومتر بر ساعت بالاتر از بهترین رکورد فعلی آن با ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت در ۴۰۰ متر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا