هاست پرسرعت
خودرو

درگ جذاب آستون‌مارتین DBX منصوری و لامبورگینی اوروس S

درگ جذاب آستون‌مارتین DBX منصوری و لامبورگینی اوروس S

آستون‌مارتین DBX با کیت بدنه منصوری و لامبورگینی اوروس با کیت ۱۰۱۶ اینداستریز در یک مسابقه درگ ۴۰۰ متر به رقابت پرداخته‌اند.
درگ جذاب آستون‌مارتین DBX منصوری و لامبورگینی اوروس S

اکستریم اکستریم

شاسی‌بلندهای اسپرت و گران‌قیمتی مثل لامبورگینی اوروس و آستون‌مارتین DBX به‌خودی‌خود جذاب هستند اما کسانی که چیزی خاص‌تر می‌خواهند، می‌توانند سراغ کیت‌های تیونینگ بروند مثل همین دو خودرویی که در درگ جدید کاراکسپرت به مصاف هم رفته‌اند. در یک سمت این میدان، آستون‌مارتین DBX با کیت بدنهٔ منصوری و در سمت دیگر لامبورگینی اوروس S با کیت ۱۰۱۶ اینداستریز را داریم. البته این کیت‌ها فقط ظاهری است و هردو خودرو در بخش فنی و پیشرانه تغییری را تجربه نکرده‌اند.

درگ جذاب آستون‌مارتین DBX منصوری و لامبورگینی اوروس S

این یعنی DBX از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس استفاده می‌کند که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در مقابل، لامبورگینی اوروس S نیز به پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است اما با ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از رقیب بریتانیایی قوی‌تر است؛ بنابراین، تعجبی نداشت که لامبورگینی در مسابقه اول با اقتدار پیروز شد هرچند متهم به استارت زودهنگام بود. نتیجه در دور دوم نیز با وجود مشکلات تعویض دنده اوروس، تکرار شد. پس از شکست سنگین آستون‌مارتین، نوبت به مسابقه رولینگ رسید تا ببینیم آیا می‌تواند جبران کند.

درگ جذاب آستون‌مارتین DBX منصوری و لامبورگینی اوروس S

در اولین مسابقهٔ رولینگ، اوروس بدون زحمت پیروز شد اما در اتفاقی عجیب، آستون‌مارتین در دور دوم به دلیل مشکلات شدید راننده لامبورگینی در تعویض دنده، زودتر از خط پایان عبور کرد. پس از رفع مشکلات، اوروس در دور سوم و نهایی دوباره پیشتازی را به دست آورد. تنها افتخار آستون‌مارتین DBX در این درگ، تحسین‌ها برای کیت بدنه خیره‌کننده‌اش بود. درنهایت، آستون‌مارتین DBX شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۴.۷۵ ثانیه ثبت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۶۲ ثانیه طی کرد. لامبورگینی اوروس اما صفر تا صد را در ۳.۸۲ ثانیه به ثبت و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷۲ ثانیه به پایان رساند.

مشخصات فنی

آستون‌مارتین DBX لامبورگینی اوروس S
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۶۶۶ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم ۲۱۹۷ کیلوگرم
قیمت ۲۰۰,۰۸۶ دلار ۲۴۱,۸۴۳ دلار

برای تماشای ویدئو از منبع آپارات، لطفاً وی پی ان دستگاه خود را خاموش نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا