بیوایدی دنزا B5 برای رقابت با دیفندر راهی بازار اروپا میشود

بیوایدی دنزا B5 برای رقابت با دیفندر راهی بازار اروپا میشود
بیوایدی دنزا B5، شاسیبلند پلاگینهیبریدی با ۶۷۷ اسب بخار و برد الکتریکی ۱۲۵ کیلومتر، سال ۲۰۲۶ در بریتانیا برای رقابت با دیفندر عرضه میشود.
بیوایدی با مدل دنزا B5، شاسیبلند پلاگینهیبریدی لوکس و چهارچرخ محرک، لندروور دیفندر را در بریتانیا هدف قرار داده است. این خودرو با تواناییهای آفرود رقابتی و قدرتی در سطح سوپراسپرتها وارد بازار میشود. این خودرو که سال گذشته در چین با نام Bao 5 معرفی شد، یکی از سه مدل زیرمجموعه جدید بیوایدی یعنی برند فنگچنگبائو است اما در بریتانیا احتمالاً با برند دنزا عرضه خواهد شد. برند دنزا در سال ۲۰۱۰ بهعنوان همکاری مشترک بین بیوایدی و مرسدس بنز تأسیس شد اما اکنون کاملاً تحت مالکیت بیوایدی است.
این شاسیبلند در کنار شوتینگ بریک اسپرت دنزا Z9 GT که آنهم قرار است در بریتانیا عرضه شود، هفته آینده در فستیوال سرعت گودوود که از ۱۲ تا ۲۲ جولای (۲۱ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۴) برگزار میشود رونمایی خواهند شد و فروش آنها از سال ۲۰۲۶ آغاز میشود. مشخصات دقیق دنزا B5 هنوز اعلام نشده اما انتظار میرود مشابه مدل چینی باشد که از پلتفرم شاسی نردبانی «DMO سوپر هیبرید آفرود» استفاده میکند و به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی در هر محور مجهز است. این سیستم تا ۶۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از تمام نسخههای دیفندر حتی نسخهٔ پرچمدار جدید اوکتا بیشتر است.
باتری بزرگ ۳۱.۸ کیلووات ساعتی بیوایدی هم برد الکتریکی تا ۱۲۵ کیلومتر را طبق چرخه CLTC چین فراهم میکند هرچند در عمل احتمالاً به حدود ۸۰ کیلومتر نزدیکتر خواهد بود. دنزا B5 بخشی از تلاش بیوایدی برای افزایش چشمگیر عرضه خودروهای هیبریدی در مواجهه با کاهش استقبال از خودروهای الکتریکی در اروپا است. سبد محصولات اصلی بیوایدی سال آینده با ورود سیل ۰۶ که یک سدان پلاگینهیبریدی در سبک بامو سری ۳ است، تقویت خواهد شد. دنزا Z9 GT نیز بهصورت پلاگینهیبریدی با برد کلی چشمگیر یا بهصورت کاملاً الکتریکی عرضه خواهد شد. همچنین در غرفه بیوایدی در گودوود، دنزا D9 هم به نمایش درخواهد آمد که یک مینیون لوکس در سبک لکسوس LM است.