
چالش نهایی: عبور L8 از جادههای سهند
لوکانو L8، که ماه گذشته توسط شرکت مکث موتور در نمایشگاه بینالمللی خودروی شیراز رونمایی شد، با ترکیب طراحی لوکس و فناوریهای پیشرفته آفرود، خود را بهعنوان یک شاسیبلند قدرتمند معرفی کرده است. این خودرو، که توسط طراحان لندروور ولار طراحی شده، در کمپین «اسکار آفرود لوکانو» بهعنوان ستارهای در مسیرهای سخت ایران شناخته میشود. حالا، L8 در جادههای سهند با سه مانع اصلی روبرو است: شیبهای تند، زمینهای صخرهای و شرایط متغیر آبوهوایی. آیا L8 میتواند این مسیر نفسگیر را فتح کند؟
عبور از شیبهای تند سهند
جادههای کوهستانی سهند با شیبهای تند و پیچهای خطرناک، مهارت و قدرت خودرو را به چالش میکشند. L8 با بهرهگیری از سیستم چهارچرخ محرک هوشمند (Vectorial 4WD) و موتور 2.0 لیتری توربوشارژ TGDI با توان 245 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتنمتر، عملکردی بینقص ارائه میدهد. سیستم تعلیق مغناطیسی قابل تنظیم (CDC) این خودرو بهصورت خودکار شرایط جاده را اسکن کرده و دمپینگ کمکفنرها را تنظیم میکند تا تعادل بین نرمی سواری و هندلینگ حفظ شود. این ویژگی به L8 امکان میدهد تا با اطمینان از شیبهای تند سهند بالا رود و در پیچهای تنگ کنترل خود را حفظ کند.
فتح زمینهای صخرهای و خاکی
منطقه سهند با زمینهای صخرهای و مسیرهای خاکی ناهموار، چالشی بزرگ برای هر خودروی آفرود است. لوکانو L8 با سیستم پیشرفته کمکراننده (ADAS) و هفت حالت مختلف رانندگی (اقتصادی، راحت، اسپرت، آفرود، شن، برف و گل)، بهراحتی با این شرایط سازگار میشود. سیستم ADAS با تحلیل لحظهای شرایط جاده و استفاده از حسگرهای پیشرفته، توزیع قدرت را بهینه کرده و کشش پایداری را در زمینهای صخرهای و سست تضمین میکند. سیستم کنترل گشتاور برداری و قفل دیفرانسیل الکترونیکی، همراه با گشتاور 385 نیوتنمتری، به L8 امکان میدهد تا با قدرت از موانع عبور کند. زاویه ورود 21 درجه و زاویه خروج 29 درجه، همراه با ارتفاع 200 میلیمتری از سطح زمین، خطر برخورد کف خودرو با موانع را به حداقل میرساند. L8 در این مسیر، با چابکی و اطمینان، از صخرهها و مسیرهای خاکی سهند عبور کرد.