هاست پرسرعت
فناوری

پیش‌فرض جدید ورد: ذخیره‌سازی ابری در وان‌درایو

پیش‌فرض جدید ورد: ذخیره‌سازی ابری در وان‌درایو

وان‌درایو (OneDrive)، به‌عنوان سرویس ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت، بیش از پیش در ویندوز ۱۱ و مجموعه آفیس ادغام شده است. در آخرین به‌روزرسانی ویژه کاربران Microsoft 365 Insiders، ورد (Word) به‌طور پیش‌فرض فایل‌ها را در وان‌درایو ذخیره می‌کند. این تغییر ابتدا در ورد اعمال می‌شود و سپس به اکسل و پاورپوینت گسترش خواهد یافت.

به گزارش gsxr و به نقل از تک‌اسپات، در نسخه 2509 (بیلد 19221.20000) ورد، آیکون AutoSave که در بالای پنجره قرار دارد به‌طور خودکار روی حالت «روشن» تنظیم می‌شود و فایل‌ها مستقیماً در پوشه‌ای در وان‌درایو ذخیره می‌شوند. حتی در صورت کلیک روی آیکون ذخیره، مکان پیش‌فرض همچنان وان‌درایو خواهد بود. برای غیرفعال کردن این قابلیت، کاربران باید از مسیر File > Options > Save وارد تنظیمات شوند و گزینه Create new files in the cloud automatically را لغو انتخاب کنند. در همان بخش گزینه‌های دیگری برای تعیین فرکانس و نحوه ذخیره‌سازی خودکار وجود دارد.

این تغییر در ظاهر برای سهولت کار و جلوگیری از از‌دست‌رفتن داده‌هاست، زیرا ذخیره‌سازی ابری امکان دسترسی به اسناد روی دستگاه‌های مختلف و پشتیبان‌گیری آنی را فراهم می‌کند. اما منتقدان می‌گویند رویکرد جدید مایکروسافت نوعی اجبار محسوب می‌شود، چرا که بدون درخواست تأیید از کاربر، مسیر ذخیره‌سازی را به OneDrive تغییر می‌دهد. این مسئله می‌تواند برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند فایل‌ها را محلی نگه دارند، ناخوشایند باشد و حتی باعث سردرگمی کسانی شود که نمی‌دانند اسنادشان به‌طور خودکار در فضای ابری بارگذاری شده است.

 

پیش‌فرض جدید ورد: ذخیره‌سازی ابری در وان‌درایو
یکی از نگرانی‌ها، وابستگی ناخواسته کاربران به اشتراک Microsoft 365 است. مشترکین فعلی به‌طور پیش‌فرض حداقل ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری در اختیار دارند، اما برای کسانی که از نسخه‌های مستقل آفیس استفاده می‌کنند، تنها ۵ گیگابایت فضای رایگان وان‌درایو موجود است. در نتیجه، پر شدن سریع این فضا می‌تواند آنان را به خرید اشتراک اضافی سوق دهد.

پیش از این نیز ویندوز ۱۱ هنگام نصب، به‌صورت پیش‌فرض فایل‌های تصاویر، اسناد و ویدئوها را به وان‌درایو هدایت می‌کرد، بدون اینکه پیامی برای انتخاب کاربر نمایش دهد. کاربران برای غیرفعال‌سازی باید به‌صورت دستی وارد تنظیمات وان‌درایو شده و گزینه Sync and backup را تغییر دهند.

این تغییرات تازه به‌عنوان بخشی از روند کلی مایکروسافت دیده می‌شود که ویندوز را به‌جای یک سیستم‌عامل مستقل، به‌تدریج به یک «خدمت» مبتنی بر ابر تبدیل می‌کند.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا