
هدف، قرار گرفتن در کنار لامبورگینی و G کلاس
فرانک ون میل، رئیس بخش M بامو در مصاحبهای اعتراف کرد که XM یک M واقعی نیست بلکه بیشتر یک خودروی نمایشی است؛ خودرویی که بامو برای جلب نظر قشر مرفهی که لامبورگینی اوروس و مرسدس G کلاس میخرند ساخته است:
وقتی با M1 شروع کردیم، آن دوران طلایی خودروهای اسپرت بود. هر شرکتی میخواست در این بخش روبه رشد حضور داشته باشد و ۵۰ سال پیش، این بخش مهم باید یک خودروی اسپرت میداشت. امروزه بزرگترین بخش صنعت خودرو، بخش شاسیبلند است و سریعترین رشد را هم دارد.
او بخش شاسیبلندهای فوق لوکس را روح زمانه نامید و اعتراف کرد که بامو عملاً در تلاش است تا با رقبا همگام شود:
بسیاری از کسانی که لامبورگینی اوروس یا مرسدس G کلاس دارند میگویند من چیزی شبیه این از بامو میخواهم و برای ما، این انتخاب منطقی بود.
چند سال بعدازآن حرفها اما تقاضای مصرفکنندگان نشان داد که دنبالهروی از روندهای دیکتهشده توسط دیگران، انتخاب درستی نبوده است. فروش XM فاجعهبار بوده و این قابلدرک است، زیرا این شاسیبلند نمایشی نه یک M نمونه بود و نه یک شاسیبلند لوکس عالی.