بازی ترسناک The Callisto Protocol از مثالهای مخوف واقعی الهام گرفته است
بازی ترسناک The Callisto Protocol از مثالهای مخوف واقعی الهام گرفته است
به نظر میرسد که بازی The Callisto Protocol در نمایش تصاویر مخوف خساست به خرج نداده و برای این منظور از دنیای واقعی اقتباس نموده است.
بازی The Callisto Protocol که در اواخر امسال عرضه خواهد شد، برای افرادی که روحیات لطیف دارند به هیچ عنوان مناسب نمیباشد. به لطف جف کیلی (Geoff Keighley)، در Summer Game Fest امسال شاهد گیمپلی بازی The Callisto Protocol بودیم. نمایشی که مملو از صحنههای ترسناک قطع عضو و له شدن بدن افراد به اشکال مختلف بود.
مدیر ارشد طراحی استودیوی Striking distance، آقای کریس استون (Chris Stone)، در گفتوگو با PCgamesN راجع به منابع الهامبخش بازی The Callisto Protocol صحبت نمود. کریس استون بیان داشت که تیم توسعه دهنده این بازی علاوه بر عناوین Silent Hill و Resident Evil، از فیلمهای The Thing و Event Horizon نیز الگوبرداری کرده است.
همچنین، استون متذکر شد که فیلمهای ژانر وحشت کرهای و فرانسوی نیز از منابع ایدهپردازی بازی The Callisto Protocol بودهاند؛ دو کشوری که در سالیان اخیر در این ژانر فیلمهای شاخصی تولید نمودهاند. در یک ابراز نظر جنجالی، کریس استون اظهار داشت که آنها از مثالها و نمونههای حقیقی نیز الگوبرداری نمودهاند. استون که به عنوان مدیر بخش انیمیشن در بازی Dead Space نیز حضور داشت بیان کرد:
ما نمونههای زیادی از تصاویر مخوف واقعی را مشاهده نمودیم. با وجود اینکه جستجو برای چنین تصاویری لذتبخش نبود، اما با این حال به ما کمک کرد تا بخش عمدهای از ایدههای جذاب و ناب خود را از آنها اقتباس نماییم.
پیشتر، بازی Mortal Kombat نیز با ایدهبرداری و به کارگیری از مثالهای دنیای واقعی در فرنچایز خود، خبرساز شده بود لذا امیدواریم که استودیوی Striking Distance اینکار را با دقت و احتیاط بالا انجام داده باشد. جدای از نمونههای واقعی، یکی از منابع اقتباسی عمده و اصلی The Callisto Protocol، بازی Dead Space بوده است. عنوانی که توسط گلن اسکافید (Glen Schofield) خلق شد. وی وظیفه کارگردانی Callisto Protocol را نیز بر عهده دارد.