هاست پرسرعت
خودرو

درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

این روزها خودروهای محرک عقب با پیشرانه‌های حجیم تنفس طبیعی و بدون الکتریکی‌سازی رو به انقراض هستند زیرا خودروهای هیبریدی، الکتریکی و توربوشارژ بر بازار سلطه یافته‌اند. بااین‌حال، ویدئوی جدیدی از هاگرتی نشان می‌دهد که آئودی R8، شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این جمع اما یک مهمان افتخاری بنام دوکاتی پانیگال V4 SP2 هم حضور دارد که سوپرکارهای تنفس طبیعی را به چالش می‌کشد. علاوه بر این، جلوه‌های ویژهٔ فوق‌العاده نیز به جذابیت این ویدئو افزوده‌اند.

درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

در این نبرد، کوروت Z06 برتری دارد زیرا پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت آن ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی R8 که در اینجا با نسخهٔ محرک عقب پرفورمنس اسپایدر خود حضور دارد، در میانهٔ گروه قرار می‌گیرد. در این نسخه، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌های عقب می‌دهد. ضعیف‌ترین خودروی این جمع هم ۹۱۱ GT3 با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت است که تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته هیچ‌گاه نباید یک پورشه را دست‌کم گرفت.

درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

و درنهایت به آخرین و متفاوت‌ترین شرکت‌کنندهٔ این درگ یعنی دوکاتی پانیگال V4 SP2 می‌رسیم که راکب آن رانندهٔ حرفه‌ای مسابقه «جاش هرین» است. این سوپربایک از یک پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری چهار سیلندر با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. تحویل این پانیگال به خریداران در ایالات‌متحده در سه‌ماههٔ دوم امسال با قیمت پایهٔ ۳۹,۵۰۰ دلار آغاز شده است. ویدئو با مسابقهٔ درگ سه خودرو آغاز می‌شود و سپس برندهٔ این درگ در برابر دوکاتی قرار می‌گیرد تا ببینیم چهارچرخ سریع‌تر است یا دوچرخ.

درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

مشخصات فنی

کوروت Z06

آئودی R8 RWD

پورشه ۹۱۱ GT3

پانیگال V4 SP2

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری H4 ۱.۱ لیتری V4
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۲۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر ۱۲۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۶۶۵ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۴۶۰ کیلوگرم ۱۹۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۰۹,۲۹۵ دلار ۱۷۳,۷۹۵ دلار ۱۷۱,۱۵۰ دلار ۳۹,۵۰۰ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا