هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل حجم تولید هدست ویژن پرو را کاهش داده است!

اپل حجم تولید هدست ویژن پرو را کاهش داده است!

اپل اولین هدست واقعیت مجازی خود با نام ویژن پرو را در ماه ژوئن و در رویداد توسعه‌دهندگان خود (WWDC) رونمایی کرد، اما به نظر می‌رسد با مشکلات مهمی در زنجیره تامین مواجه شده است. این شرکت در ابتدا قصد داشت با ایجاد فاصله زمانی بین رونمایی و عرضه ویژن پرو، به توسعه دهندگان فرصت دهد تا برنامه‌هایی برای این هدست تولید کنند. با این حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این تاخیر در درجه اول به دلیل مشکلات تولید است و نه نیازهای توسعه دهندگان! با ما در دیجی رو همراه باشید.

منابع نشان می‌دهند که اپل از عملکرد شرکای تجاری خود که مسئول تولید دو قطعه حیاتی هدست هستند، یعنی نمایشگرهای میکرو اولد برای چشمی‌ها و لنز عدسی منحنی رو به بیرون، ابراز نارضایتی کرده است.

اگر چه سونی و TSMC تولید نمایشگرهای میکرو اولد برای نمونه‌های اولیه ویژن پرو را بر عهده داشتند، اما هویت تأمین کننده اصلی برای تولید در مقیاس انبوه ناشناخته باقی مانده است.

تحلیل‌گر فنی، جی گلدبرگ، در این خصوص گفته:

بسیاری از این مشکلات نتیجه مستقیم رشد هستند. این (ویژن پرو) پیچیده‌ترین دستگاه مصرف کننده‌ای است که تا به حال ساخته شده است. فناوری‌های زیادی در ویژن پرو وجود دارد و آن‌ها (مدیران اپل) می‌دانستند که تولید انبوه آن کمی طول خواهد کشید.

هدست ویژن پرو

با توجه به این چالش‌های تولید، طبق گزارش‌ها، اپل در حال برنامه‌ریزی برای تولید کمتر از 400 هزار هدست در سال 2024 است. این گزارش به نقل از منابع نزدیک به اپل و Luxshare (سازنده چینی مسئول مونتاژ اولیه)، همچنین نشان می‌دهد که دو مورد از تأمین کنندگان قطعات خاص اظهار داشته‌اند که اپل تنها برای 130 تا 150 هزار دستگاه در سال اول درخواست قطعه داده است.

این کاهش قابل توجه در برآوردهای تولید نشان دهنده عقب‌نشینی از هدف قبلی فروش اپل یعنی 1 میلیون دستگاه در 12 ماه اول است.

علاوه بر چالش‌های زنجیره تامین، ظاهراً اپل عرضه نسخه مقرون به صرفه‌تری از هدست خود را که هدف آن بازار انبوه است، به تعویق انداخته است. در حالی که اپل با سامسونگ و ال‌جی برای نسل دوم هدست کار می‌کند، منابع نشان می‌دهند که این شرکت اصرار دارد از فناوری میکرو اولد حتی برای نسخه غیر پرو هم استفاده کند.

اپل به طور رسمی هدست واقعیت افزوده خود را در جریان WWDC 2023 معرفی کرد. این هدست به کاربران این امکان را می‌دهد تا با برنامه‌های مجازی تعامل داشته و در عین حال دنیای واقعی را نیز مشاهده کنند. اپل از این ویژگی با عنوان محاسبات فضایی (Spatial Computing) یاد می‌کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا