هاست پرسرعت
بازی

برزیل قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

برزیل قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

سازمان نظارتی برزیل، بدون اعمال هیچ‌گونه محدودیتی، قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت را تایید و تصویب کرد.

سازمان CADE در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با در نظر گرفتن محبوبیت گستردۀ Call of Duty، این منطقی است که در صورت انحصاری شدن فرنچایز، تعدادی از مخاطبین کنسول‌های سونی به ایکس باکس و PC مهاجرت کنند تا به این عناوین دسترسی داشته باشند. اما از سوی دیگر، مطمئناً عده‌ای از پلیرهای وفادار پلی استیشن نیز بازی را رها کرده و به رقبای Call of Duty جذب می‌شوند.

با این وجود، کسی نمی‌تواند احتمال انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را رد کند، حتی اگر چنین تصمیمی باعث شود تا بخشی از محبوبیت، فروش و کاربران Call of Duty قربانی شود. دلیل اصلی آن است که چنین استراتژی‌ای به تقویت و گسترش سرویس گیم پس و فروش کنسول‌های ایکس باکس کمک خواهد کرد.

سازمان CADE در ادامه متذکر شد که محتوای انحصاری به شدت برای رقابت در بازار کنسولی اهمیت دارد و یکی از دلایل اصلی رهبری پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف محسوب می‌شود. در ادامه نتیجه‌گیری گزارش این سازمان را مطالعه می‌کنید:

تبلیغات

بازی‌های انحصاری معیار اصلی رقابت میان مایکروسافت و SIE هستند، البته تا به امروز هیچکدام بازی انحصاری‌ای تولید نکرده‌اند که به طرز قابل توجهی در رقابت تاثیر بگذارد. دلیل اصلی آن است که بازی‌های انحصاری فرست-پارتی شهرت و سود کمتری نسبت به یک اثر ترد-پارتی AAA به ارمغان می‌آورند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شرکت نینتندو هیچ‌گونه وابستگی‌ای به اکتیویژن بلیزارد ندارد و همچنان در بسیاری از بازارها یکه‌تاز است. از سوی دیگر، سونی چندین استودیو و توسعه‌دهندۀ پیشگام را در اختیار دارد و برای 20 سال بزرگ‌ترین پایۀ کاربری، بیشترین تعداد کنسول فروش رفته، انحصاری‌های بلاک‌باستری متعدد، قراردادهای مختلف با ناشرهای گوناگون، وفاداری حداکثری مشتریان و مواردی از این قبیل را در اختیار داشته است. این موارد باعث خواهند شد تا پلی استیشن بعد از تکمیل قرارداد و حتی انحصاری شدن محتویات اکتیویژن بلیزارد، به خوبی در بازار به فعالیت خود ادامه دهد.

بریتانیا اعلام کرده است که تا 1 مارس 2023 تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟

Amir RingoDota2امینپسر همسایهدروازه بان جهنم🌚🗿🤝all time play gameZahragamer2AghaMojtabaشرکمتینabyss8walkerhalkerکاکاسنگی...Eternal...TUPACHunTeR007IrNAmir17جیم رایان هستم یک حقیر واقعی (خرید اکتیوژن باید لغو بشه}Ashen undead the bearerRebel2292more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا