هاست پرسرعت
خودرو

مسابقه هیجان‌انگیز بی ام و X7 M60i سه ردیفه با لامبورگینی اوروس!

مسابقه هیجان‌انگیز بی ام و X7 M60i سه ردیفه با لامبورگینی اوروس!

در مطلب پیش رو شاهد صف‌آرایی دو نمونه از شاخص‌ترین شاسی بلندهای دنیا یعنی لامبورگینی اوروس و بی‌ام‌و X7 M60i در قالب مسابقه درگ خواهید بود.

اوروس و X7 M60i دو قدبلند لوکس و پرفورمنس هستند که البته از نظر پکیج کلی ارائه شده در یک دسته قرار نمی‌گیرند. اوروس به عنوان یک سوپر شاسی‌بلند روی پرفورمنس تمرکز دارد درحالی‌که بی‌ام‌و X7 M60i محصولی لوکس و سه ردیفه است هرچند نمی‌توان گفت از نظر پرفورمنس و توان کمبودی حس می‌کند.

در جدیدترین مسابقه درگ کارواو می‌خواهیم ببینیم دو شاسی‌بلند آلمانی و ایتالیایی چه عملکردی خواهند داشت؛ اما قبل از مسابقه بیایید نگاهی به مشخصات فنی آن‌ها بیندازیم. لامبورگینی اوروس به نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر مجهز شده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک نیز نیرو را به تمامی چرخ ها می‌رسانند. شاسی‌بلند لوکس و اسپرت لامبورگینی می‌تواند در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. وزن این خودرو به حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

در طرف دیگر بی‌ام‌و X7 M60i با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری قرار دارد. پیشرانه موردبحث خروجی ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته و در واقع نسخه کم‌توان‌تر از پیشرانه بی‌ام‌و M5 به شمار می‌رود. شاسی‌بلند باواریایی ها نیز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است و می‌تواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعتی داشته باشد. وزن قدبلند بی‌ام‌و هم برابر با ۲۵۹۰ کیلوگرم خواهد بود. از نظر قدرت می‌توانیم شاهد برتری کامل اوروس در مقایسه با بی‌ام‌و باشیم. اوروس همچنین شتاب گیری سریع و سقف سرعت بیشتری دارد اما X7 M60i هنوز هم قدرت و پرفورمنس قابل‌توجهی را برای اکثر افراد فراهم می‌کند و از طرف دیگر جادارتر است و فضای بار و کابین بیشتری دارد. آنچه در مسابقه درگ موردبحث تعیین کننده است وزن خواهد بود که بازهم اوروس به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر از شاسی بلند بی‌ام‌و نشان می‌دهد. با این تفاسیر آیا بی‌ام‌و می‌تواند در خط مستقیم از عهده اوروس برآید؟ برای دانستن پاسخ سوال بهتر است ویدئوی پیش رو را تماشا کنید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا