هاست پرسرعت
خودرو

مازراتی لوانته مودنا S در برابر CLS53 و M550i؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

مازراتی لوانته مودنا S در برابر CLS53 و M550i؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهایی که در یک کلاس قرار دارند برگزار می‌شوند اما این بار مازراتی لوانته مودنا S شاسی‌بلند در برابر خودروهای اسپرت آلمانی یعنی مرسدس-ای ام جی CLS53 و بی ام و M550i قرار گرفته است.

در دهه‌های گذشته خودروهای پرفورمنس معمولاً با اتاق‌های سدان و کوپه شناخته می‌شدند اما در دنیای امروزی دسته جدیدی از خودروهای سریع یعنی شاسی بلندها و کراس اوورها نیز تولید می‌شوند. در حال حاضر قدبلندهای اسپرت زیادی تولید می‌شوند و می‌دانیم که چنین محصولاتی می‌توانند خودروهایی در کلاس‌های دیگر را به چالش بکشند. آیا همین قضیه درباره مازراتی لوانته هم صدق می‌کند؟ بیایید با یکدیگر نگاهی به این مسابقه درگ جالب داشته باشیم.

به تازگی مازراتی لوانته مودنا S که اگرچه از نظر پرفورمنس پرچم‌دار خانواده نیست اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد در برابر دو خودروی آلمانی مطرح قرار گرفته است. زیر کاپوت شاسی‌بلند ایتالیایی‌ها پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۹ نیوتون متر گشتاور قرار دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. لوانته مودنا S خودروی سبک‌وزنی نیست چراکه وزنش به ۲۳۰۴ کیلوگرم می‌رسد.

اما دو سدان پرفورمنس آلمانی که نام بردیم دست‌خالی نیستند. در یک طرف مرسدس-ای ام جی CLS53 با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی قرار دارد. نیروگاه آهنین این خودرو قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۱ نیوتون متری دارد و آن را از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها انتقال می‌دهد. وزن محصول مرسدس نیز به ۲۰۲۱ کیلوگرم می‌رسد. سومین خودروی حاضر در مسابقه از مونیخ می‌آید. بی‌ام‌و M550i xDrive به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو مجهز است و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۵۲۳ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون متر است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال نیرو به تمامی چرخ ها را بر عهده خواهد داشت. بی‌ام‌و با وزن ۱۹۸۸ کیلوگرم سبک‌ترین خودروی حاضر در این درگ است. همان‌طور که در مسابقات درگ پیشین دیده‌ایم قوی‌ترین خودرو الزاماً برنده میدان نخواهد بود. فاکتورهایی همچون کشش و وزن نیز نقش مهمی در پیروزی خودرو بازی می‌کنند اما باید دانست مازراتی کندترین خودروی گروه نیست و در میدان مسابقه به ویژه در مسابقه رولینگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد. تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا