هاست پرسرعت
سخت‌افزار

آموزش: مودم را در این مکان‌ها قرار ندهید

آموزش: مودم را در این مکان‌ها قرار ندهید

چند مکان در خانه شما وجود دارد که نباید روتر Wi-Fi خود را در آن‌جا قرار دهید. در واقع می‌توان گفت که گذاشتن روتر وای‌فای در چهار محل مشخص، احتمالا سرعت اینترنت شما را پایین می‌آورد. 

یکی از این ۴ مکان، آشپرخانه است. آشپزخانه معمولا قسمتی از خانه است که میزان زیادی فلز در آن قرار دارد. چیزهایی مانند یخچال، اجاق گاز و مایکروویو می‌توانند در سرعت Wi-Fi شما اختلال ایجاد کنند. مایکروویوها شاید بزرگترین مقصر بلعیدن سرعت اینترنت در آشپزخانه باشند. به این دلیل که آن‌ها تشعشعات الکترومغناطیسی منتشر می‌کنند که می‌تواند در سیگنال‌های روتر شما اختلال ایجاد کند. روتر خود را از این اشیا دور یا آن را از آشپزخانه خارج کنید.

محل بعدی حمام است. البته بعید است کسی روتر را در حمام بگذارد، اما در هر صورت این کار را نکنید. روتر وای‌فای شما باید از آب دور باشد. آب نه تنها به روتر آسیب می‌زند، بلکه می‌تواند بر سرعت وای‌فای هم تاثیر بگذارد. آب به راحتی تشعشعات ارسال‌شده توسط روتر را جذب می‌کند. اگر چیزهایی مانند تنگ ماهی، آکواریوم یا گلدان دارید، یک سیاهچاله سیگنال در اطراف آن‌ها وجود دارد، بنابراین روتر را از آن‌ها دور کنید. 

 

آموزش: مودم را در این مکان‌ها قرار ندهید

زیرزمین هم مکان سوم است. ایده بدی است که روتر وای فای خود را در زیرزمین قرار دهید. سیگنال‌هایی که روتر منتشر می‌کند، به سمت پایین حرکت می‌کنند، بنابراین اگر روتر شما زیر طبقات اصلی خانه شما قرار دارد، می‌توانید انتظار سرعت کمتری داشته باشید.

مکان چهارم، هر جایی از خانه شما است که شلوغ و درهم‌ریخته باشد. اگر اتاقی در خانه دارید که پر از خرت و پرت است، از قرار دادن روتر وای‌فای خود در آن اتاق خودداری کنید. هرچه موانع کمتری برای سیگنال‌های روتر وجود داشته باشد، بهتر است. در عوض، سعی کنید دستگاه خود را در یک مکان مرکزی در خانه، که بلند و دور از اشیاء مزاحم باشد، قرار دهید. 

منبع: همشهری آنلاین

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا