هاست پرسرعت
خودرو

معرفی اولین هاموی شش چرخ دنیا با پیشرانه ۸ سیلندر هلکت

معرفی اولین هاموی شش چرخ دنیا با پیشرانه ۸ سیلندر هلکت

چندین شرکت آمریکایی با همکاری یکدیگر اولین هاموی شش چرخ دنیا را با پیشرانه ۸ سیلندر هلکت معرفی کرده‌اند.

جنرال موتورز در سال ۱۹۹۸ برند هامر را به عنوان نسخه عادی محصول نظامی هاموی M998 خریداری کرد و سه مدل را با همین نام عرضه نمود. هاموی مستقیماً روی طراحی و هویت خودروی هامر H1 تأثیر گذاشت و مدل‌های H2 و H3 بر پایه پلتفرم‌های کوچک‌تر جنرال موتورز ساخته و عرضه شدند. البته علیرغم استقبال اولیه، ایده هامر خیلی جالب از کار درنیامد و نهایتاً این مدل‌ها راهی موزه شدند.

البته طی چند سال اخیر جنرال موتورز دوباره نام هامر را در قالب یک وانت و شاسی‌بلند برقی احیا کرده و البته وزن آن نیز به اندازه یک تانک سبک‌وزن است؛ اما صحبت ما درباره هامر نیست و می‌خواهیم به یک هاموی عجیب بپردازیم. با اولین هاموی شش چرخ دنیا آشنا شوید، محصولی که با همکاری چندین شرکت تولید شده است. خودروی موردبحث در واقع یک هاموی نظامی مدل ۲۰۰۹ است که تغییرات عدیده‌ای را تجربه کرده و در دل آن پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی دیده می‌شود.

کل بدنه خودرو نیز به‌صورت سفارشی ساخته شده و درهای عقب کوتاه، سقف بریده شده و فضای شاسی بیشتر برای نصب اکسل سوم جزو تغییرات مهم آن هستند. نکته جالب دیگر اینکه ارتفاع خودرو به‌صورت واقعی پایین آورده شده و خبری از هوش مصنوعی و رندرهای دیجیتالی نیست. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۴ اینچی در عقب هم تکمیل کننده طراحی هاموی شش چرخ هستند. البته باید دانست تمامی چرخ‌های خودرو نیرو را دریافت نمی‌کنند و این وظیفه تنها بر عهده چرخ‌های عقب گذاشته شده است. اگرچه در کابین هاموی شش چرخ صندلی‌های اسپرت نصب شده‌اند اما واضح است که هدف اصلی از تولید این خودرو نمایش در رویدادهای خودرویی است. از دیگر ویژگی‌های هاموی می‌توان به قدرت ۷۱۷ اسب بخار، ترمزهای دیسکی در تمامی چرخ‌ها و اسپویلر عقب برگرفته از هواپیما اشاره کرد. نظر شما درباره این خودروی عجیب چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا