هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا به دنبال استفاده از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی

تویوتا به دنبال استفاده از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی

بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهراً تویوتا به دنبال استفاده از پلتفرم قوای محرکه پلاگین هیبریدی بی وای دی در بازار چین است.
تویوتا به دنبال استفاده از پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی

آن‌طور که چینی‌ها می‌گویند تویوتا دو خودروی پلاگین هیبریدی جدید را ظرف ۲ تا ۳ سال آینده در این کشور پهناور عرضه خواهد کرد. ظاهراً این خودروها بر اساس پلتفرم DM-i پلاگین هیبریدی بی وای دی ساخته می‌شوند. غول خودروسازی ژاپن همچنین دیگر از پلتفرم سیستم هیبرید خود THS برای مدل‌های جدید بازار چین استفاده نخواهد کرد. قبلاً خودروهای هیبریدی سنتی تویوتا از این قوای محرکه استفاده می‌کردند اما امکان دریافت پلاک سبز برای این دسته از محصولات در چین وجود ندارد. همچنین این خودروها نمی‌توانند همان یارانه‌های متعلق به خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را دریافت کنند.

تویوتا قبلاً نسخه‌های پلاگین هیبرید کرولا، لوین و راو ۴ را در چین عرضه کرده هرچند به موفقیت زیادی دست نیافته است؛ اما سه خودروی جدید ژاپنی‌ها از پلتفرم‌های پلاگین هیبرید متفاوتی نسبت به کرولا، لوین و راو ۴ استفاده خواهند کرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نه تویوتا و نه بی وای دی این خبر را تائید نکرده‌اند اما یکی از رسانه‌های چینی به نقل از منابع نزدیک به تویوتا خبر داده ژاپنی‌ها اگر این پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی استفاده کنند قطعاً تنظیمات جدید و خاص خود را در نظر خواهند گرفت و تجربه سواری این محصولات جدید کاملاً متفاوت خواهد بود.

DM پلتفرم پلاگین هیبرید بی وای دی است که مخفف عبارت DualMode به شمار می‌رود و در سال ۲۰۰۸ عرضه شده است. در ماه جاری میلادی پنجمین نسل این پلتفرم معرفی شد و ظاهراً باعث می‌شود خودروهای استفاده کننده از آن شعاع حرکتی ترکیبی ۲۰۰۰ کیلومتری و مصرف سوخت زیر ۳ لیتر در صد کیلومتر داشته باشند. DM دارای دو نسخه اصلی i و p است که اولی مخفف کلمه intelligent بوده و روی مصرف سوخت پایین و راندمان بالا تمرکز دارد. نسخه p هم برای خودروهای چهار چرخ محرک و آفرود بکار می‌رود.

بی وای دی اخیراً پلتفرم DMO را نیز عرضه کرده که مخصوص خودروهای آفرود سنگین است و در سبد محصولات فانگ چنگ بائو بکار می‌رود. احتمالاً این پلتفرم نسخه ارتقا یافته از پلتفرم DM-9 است. جدای از این موارد باید دانست تویوتا همکاری وسیعی با طرف چینی دارد و در سال ۲۰۲۱ هر دو کمپانی یک جوینت ونچر ۵۰/۵۰ را تشکیل دادند. ژاپنی‌ها سال قبل دومین خودروی برقی یعنی سدان bZ3 را با همکاری بی وای دی تولید کردند. طرف چینی کار تأمین باتری تیغه‌ای، موتور برقی و برخی تکنولوژی‌های دیگر را بر عهده داشته است. تویوتا همچنین دو جوینت ونچر مهم دیگر در چین با خودروسازان دولتی یعنی فاو و گک دارد. منابع ناشناس به رسانه‌های چینی گفته‌اند:

به خاطر فشاری که ناشی از جنگ قیمتی خودروهای برقی است، هزینه و قیمت یک فاکتور مهم برای تویوتا محسوب می‌شود. علت اصلی اینکه تویوتا ترجیح می‌دهد از تکنولوژی پلاگین هیبریدی بی وای دی استفاده کند کاهش هزینه‌ها و تکنولوژی بالغ آن است

هیروکی ناکاجیما مدیر تکنولوژی ارشد تویوتا در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ اظهار داشت این خودروساز محصولات پلاگین هیبرید بیشتری را تولید خواهد کرد. او گفت:

از زمان معرفی پریوس در سال ۱۹۹۷ تاکنون، تویوتا خودروهای هیبریدی را یک راه‌حل کاربردی می‌داند و با پیشرفت‌های مداوم در زمینه تکنولوژی باتری و تغییر شرایط انرژی، خودروهای برقی ظهور کرده‌اند. من به‌شخصه فکر می‌کنم حرف P در عبارت PHEV نه مخفف پلاگین هیبرید بلکه مخفف عبارت کاربردی است؛ به‌عبارت‌دیگر ما با خودروهای هیبریدی کاربردی روبرو هستیم

تویوتا از فرصت تولید خودروهای پلاگین هیبریدی برای شروعی قدرتمند در بازار چین و به منظور رقابت با برندهای دیگر استفاده خواهد کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید منتظر برگزاری کنفرانس تکنولوژی برقی تویوتا در چند هفته دیگر بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا